ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ چه کسی روی تخت آهنین می‌نشیند؟

اخبار این هفته را با پابجی موبایل آغاز می‌کنم؛ بازی چند روز پیش به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی رسید و این مهم در حالی به دست آمده که هنوز یک سال هم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اخبار این هفته را با پابجی موبایل آغاز می‌کنم؛ بازی چند روز پیش به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی رسید و این مهم در حالی به دست آمده که هنوز یک سال هم از عرضه این عنوان نمی‌گذرد. آخرین آمارها نشان می‌دادند که روی گوشی و در سراسر جهان، بازی نزدیک به ۳۵۰ میلیون کاربر دارد.

در کنار این رکورد شکنی، تنسنت تغییرات نسخه ۰.۹ بازی را هم مشخص کرد و مهمترین ویژگی جدید پابجی موبایل در بروزرسانی بعدی را می‌توانیم حضور حالت شب برمی‌گردد. برای واقعی‌تر شدن، عینک‌های دید در شب در این بخش وجود خواهند داشت و با سر زدن به ساختمان‌های مختلف آن‌ها را پیدا می‌کنید.

فیفا موبایل دومین سوژه مهم هفته گذشته بود. در این هفته الکترونیک آرتز از فصل جدید فیفا موبایل رونمایی کرد و نسخه آزمایشی بازی را در دسترس کاربران قرار داد. یک خبر دیگر نیز وجود دارد که هر چند مهم نیست ولی می‌توان آن را به منزله‌ای این دانست که راک استار هنوز موبایل را فراموش نکرده است.

دیروز بروزرسانی برای مکس پین موبایل منتشر شد. بازی حالا با بریدگی بالای صفحه آیفون ایکس هم سازگار بوده و بازیکن‌ها می‌توانند تمام صفحه این عنوان را تحربه کنند. مهمترین اتفاقات هفته همین‌هایی بود که خواندید اما پیش از تماشای لیست بازی‌ها، بد نیست اضافه کنم که در هفته بعد بازی مورد انتظار استاردو ولی (Stardew Valley) به iOS می‌آید.

Reigns: Game of Thrones

بازی گیم اف ترونز

  • بازی آفلاین است

روابط پیچیده بین کاراکترها و گروه‌های مختلف یکی از مهمترین نکاتی است که دنیای «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را تا این اندازه جذاب کرده و استودیوی دولوور دیجیتال (Devolver Digital) با هوشمندی ثابت کرد که تا حدی می‌توان بخشی از این جذابیت سریال را به تلفن‌های هوشمند هم آورد.

در Reigns: Game of Thrones نه خبری از گرفتن شمشیر به سبک بازی قدیمی گیم آو ترونز بوده و نه سازنده با الهام از استراتژی‌های قدیمی، اثری خسته کننده ساخته است. در اینجا خودتان روی تخت وستروس می‌نشینید و باید با هدایت کشور، تهدیدات را دور کرده و عمر سلطنت خود را افزایش بدهید.

بازی عنوانی در سبک «متن محور» (Text Based) است و برای داشتن بهترین تجربه از آن باید زبان انگلیسی نسبتا خوبی داشت.

Reigns: Game of Thrones داستان پیشبینی‌های ملیساندرا را روایت می‌کند. در ابتدای بازی می‌بینیم که او به شعله‌ها نگاه کرده و آینده وستروس را در دستان هر کدام از شخصیت‌های معروف دنیای بازی تاج و تخت را می‌بیند. اینکه پیشبینی چگونه از آب در بیاید، کاملا به خودتان بستگی دارد. در واقع بعد از هر پیشبینی، شما کنترل آن شخصیت را به عهده می‌گیرید و حالا باید به سلطنت ادامه بدهید.

از دیدگاه گیم پلی هم بازی همان مسیر دو قسمت قبلی سری Reigns را پیش گرفته است. هر بار کارتی به نمایش درمی‌آید و این کارت‌ها حکم درخواست‌های بقیه شخصیت‌ها هستند. حالا باید با تصمیم گیری، بازی را آنطور که دوست دارید پیش ببرید؛ مثلا دنریس تخت پادشاهی را قبول نکند یا حتی سانسا با جیمی لنیستر ازدواج کند.

Reigns: Game of Thrones

Reigns: Game of Thrones

سازنده: Devolver Digital قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 218.8 / 99 مگابایت زبان:

F1 Mobile Racing

  • بازی آنلاین و آفلاین است

بالاخره فرمول 1 هم صاحب یک نماینده با کیفیت روی تلفن‌های هوشمند شد. کمپانی کدمسترز که گرید اتو اسپورت را در کارنامه‌اش دارد، F1 Mobile Racing را به عرضه جهانی رساند و بازی همان چیزی است که طرفداران فرمول 1 می‌خواهند؛ گرافیک بالا، گیم پلی سخت و شبیه‌سازی شده و وجود مسابقات و ماشین‌های لایسنس.

اما دو نکته: یکی اینکه بازی انگار فعلا محتویات زیادی ندارد و باید منتظر آپدیت‌های بعدی بمانیم. همچنین دارندگان دیوایس‌های اندرویدی نگران نباشند، F1 Mobile Racing به سرنوشت گرید اتو اسپورت دچار نخواهد شد و کد مسترز گفته که بازی خیلی زود به این سیستم عامل می‌آید.

F1 Mobile Racing

F1 Mobile Racing

سازنده: Codemasters قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 847.1 مگابایت زبان:

Max: The Curse of Brotherhood

  • بازی آفلاین است

این هفته یکی دیگر از بازی‌های کنسولی راهش را به iOS پیدا کرد؛ Max - The Curse of Brotherhood که عنوانی پلتفرمر/معمایی بوده و سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های خانگی منتشر شد، ماجراجویی مکس به دنیایی جادویی را روایت می‌کند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که مکس بعد از بازگشت به خانه، می‌بیند برادرش اسباب بازی‌هایش را خراب کرده است.

او که از این قضیه عصبانی می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا با جستجو در اینترنت به دنبال راهی برای رهایی از دست برادرش می‌کند. مکس در نهایت به یک جادوی سیاه می‌رسد و با استفاده از آن، برادرش را به یک دنیای جادویی می‌فرستد. کاری که پشیمانی مکس را به همراه دارد و بنابراین او در یک ماجراجویی به دنبال برادرش می‌رود و حالا باید با حل معماهای مختلف و فرار از دست هیولاها برادرش را بیابد.

Max - The Curse of Brotherhood

Max - The Curse of Brotherhood

سازنده: Flashbulb قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1400 مگابایت زبان:

NBA 2K19

  • بازی آنلاین [فقط iOS] و آفلاین است

بعد از چند هفته نسخه موبایل NBA 2K19 به اندروید آمد و عجیب‌ترین بخش قضیه اینجاست که بازی روی دیوایس‌های اندرویدی بخش چند نفره ندارد. احتمالا در آینده این قسمت به نسخه اندروید اضافه خواهد شد ولی نبود آن در زمان عرضه، همان کاری را با آدم می‌کند که سال ۲۰۱۵ اکتیویژن با نسخه‌های نسل هفتمی بلک آپس ۳ کرد.

بازی همانند قسمت‌های قبلی بیشترین تمرکزش را روی «ارائه واقع‌گرایانه‌ترین تجربه از بسکتبال گذاشته» و با وجود اینکه تفاوت‌های زیادی با NBA 2K18 ندارد اما برای کسانی که به دنبال واقعی‌ترین تجربه از بسکتبال هستند همچنان بهترین گزینه است. بد نیست بدانید 2K Sports یک نسخه رایگان از عنوان ورزشی‌اش را هم برای iOS منتشر کرده و بازی فعلا در مرحله عرضه محدود به سر می‌برد.

NBA 2K19

NBA 2K19

سازنده: 2K Sports قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3000 / 2650 مگابایت زبان:

Crush the Castle: Siege Master

  • بازی آفلاین است

پرندگان خشمگین چگونه به اینجا رسیدند؟ انگری بردز گیم پلی اورجینالی نداشت و مهمترین منبع الهام روویو بازی Crush the Castle بود. فنلاندی‌ها با یک گرافیک هنری تاثیرگذارتر، فیزیک بهتر و دست گذاشتن روی مسئله بحث برانگیز آن روز‌های دنیا (آنفولانزای خوکی)، موفقیت‌هایی که می‌توانست به نام Crush the Castle باشد را به دست بیاورند.

Crush the Castle به خاطر ضعف‌هایش و با وجود اینکه عنوانی قدیمی‌تر بود اما از پس انگری بردز بر نیامد و حالا بعد از چندین سال، استودیوی Armor Games با نسخه جدید این سری آمده تا از اشتباهات گذشته‌اش در بگیرد. Siege Master حداقل در تصاویرش نشان داده که دیگر از آن طراحی ناملموس و خشک خبری نیست و سازنده سعی کرده اثری کاربر پسندتر بسازد.

از دیدگاه گیم پلی Siege Master شبیه عنوان قبلی خود و انگری بردز است. در اینجا با منجقی که در اختیار دارید باید دشمنان درون قلعه را نابود کنید. برای این کار هم کافیست به کمک انگشت خود، منجیق را آماده کرده و سپس هر جایی که خواستید را هدف بگیرید. بازی فعلا تنها روی iOS عرضه شده و با توجه به سابقه سازنده، به زودی شاهد آن در اندروید نیز خواهیم بود.

Crush the Castle: Siege Master

Crush the Castle: Siege Master

سازنده: Armor Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 540.5 مگابایت زبان:

Time Jump

  • بازی آفلاین است

از لحاظ زیبایی ظاهری، تا حالا هیچ عنوانی به چشم نوازی «وقت پرش» (Time Jump) از استودیوی کچ اپ (Ketchapp) ندیده‌ام. بازی هر چند همان گیم پلی ساده آثار فرانسوی‌ها را دارد ولی از دیدگاه گرافیک کاملا در سطح دیگری قرار گرفته و همین ویژگی هم به کمک بازی آمده تا زود جذابیتش را از دست ندهید. در این عنوان عقربه‌های ساعت می‌چرخند و هر وقت نزدیک شخصیت اصلی شدند، باید با ضربه روی صفحه بپرید.

Time Jump

Time Jump

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 125.3 / 39.75 مگابایت زبان:

Red Alert Online

  • بازی آنلاین است

خوب رسیدیم به بزرگترین غافل گیری این هفته. نه یک غافل گیری خوب، منظورم روی منفی این قضیه است. کمپانی تنسنت، ناشر پابجی موبایل و Arena of Valor، چند ماه پیش از نسخه موبایل رد آلرت با نام Red Alert Online رونمایی کرد. برای کسایی که نمی‌دانند، Red Alert یکی از عناوین فرعی مجموعه معروف Command & Conquer است که محبوبیت زیادی بین بازیکن‌ها دارد.

رد آلرت سال‌ها بود که در کما به سر می‌برد و Red Alert Online حکم بازگشتی برای این سری را داشت. امروز بازی برای کشور چین عرضه شد و بعد از یک تجربه کوتاه، Red Alert Online را می‌توانم یکی از ضعیف‌ترین عناوین کارنامه تنسنت بنامم. بازی یک کلون تکراری از Clash of Kings بوده و چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

بنابراین با وجود انتظارات فراوان، پیشنهاد می‌کنم اصلا به سراغش نروید. اما برای کسانی که می‌خواهند Red Alert Online را امتحان کنند، به این لینک رفته و بازی را مستقیما از سایت تنسنت بگیرید. برای تجربه بازی نیز به اکانت QQ یا وی‌چت نیاز دارید. بد نیست بدانید خود Command & Conquer یک نسخه موبایل با نام Rivals دارد که هنوز به عرضه جهانی نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mohy
    Mohy | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    بازی آخر رو همچنین گفتید غافلگیری این هفته که رفتم برا دانلود یهو دیدم همچین کوبیدیش به دیوار که نشه تشخیصش داد?

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    time jump
    بی نظیره
    با هدفون بازی کنید تا محو اهنگهای فوقالعاده و اتمسفر خاص بازی باشید
    ...
    همیشه این عناوین کوچک رو به عناوین بزرگی که الکی اسم در می کنند ترجیح دادم
    ..

  • amir hooshmand
    amir hooshmand | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    rise of civizations رو اضافه کنید این بازی بسیار بهتر و معتاد کننده تر از کلش آف کلنز و سایر دوستان هست

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

      دارم بازی میکنم. تو کدوم کینگدام هستی

  • A.R
    A.R | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    چرا مطالعه آفلاین رو از برنامتون حذف کردین???

  • mrahmadi
    mrahmadi | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    خدایی چطور این بازی هارو معرفی میکنید؟ هفت سنگ اوایل خیلی بهتر بود حالا هربار داره بدتر از قبل میشه

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

      راستش این چیزی هست که باید از سازندگان پرسید، ما هر هفته سعی می‌کنیم بهترین ها رو گلچین کنیم و اینکه بعضی هفته‌ها کیفیت کلی کم و زیاد میشه یا بعضا با سلیقه‌ها جور نیست، به بازی‌های عرضه شده بستگی داره.

مطالب پیشنهادی