ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت نیمه‌هادی آمریکایی، هواوی را به سرقت تکنولوژی خود متهم کرد

هواوی چند وقتی است که به خاطر ادعای آژانس های دولتی و قانون گذاران آمریکایی مبنی بر رابطه اش با دولت چین برای به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا با مشکلاتی در بازار این کشور ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

هواوی چند وقتی است که به خاطر ادعای آژانس های دولتی و قانون گذاران آمریکایی مبنی بر رابطه اش با دولت چین برای به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا با مشکلاتی در بازار این کشور روبرو شده است. اما این کمپانی حالا در حال تجربه فشار دیگری از سوی کمپانی CNEX Labs است که ادعا می کند هواوی طی چند سال اخیر در تلاش برای سرقت مالیکت های معنوی اش بوده است. این اتهامات در جریان پرونده ای قضایی مطرح شده که هواوی اخیراً علیه CNEX تشکیل داد.

ماجرا از این قرار است که در سال 2011، هواوی شخصی به نام یایرن هوانگ را به استخدام واحد Futurewei خود در آورد تا روی تکنولوژی SSD این کمپانی کار کند. و به گفته هوانگ، او پیشنهاد فروش مالکیت های معنوی پیشین خود را به هواوی داده بود که البته با مخالفت چینی ها مواجه شد. CNEX می گوید که هواوی بعداً از هوانگ خواسته تا پتنت های خود را به کمپانی انتقال دهد که البته او نیز در آن زمان زیر بار نرفته است.

جاسوسی سیگنال

هوانگ در سال 2013 از واحد Futurewei هواوی جدا شد و CNEX را تاسیس کرد. این کمپانی کالیفرنیایی حالا می گوید که هواوی طی این سال ها به پافشاری بر خواسته خود ادامه داده و حتی در یک برهه می خواسته به یکی از مشتریان CNEX تبدیل شود. اما شرکت مورد اشاره می گوید که تمام تلاش های هواوی، صرفاً برای دسترسی یافتن به تکنولوژی اش بوده است. در سال گذشته میلادی اما هواوی از CNEX و هوانگ شکایت و آنها را به سرقت تکنولوژی و 14 نفر از کارمندان خود متهم کرد.

CNEX به دادگاه این توضیح را داده که شکایت هواوی، باز هم تلاشی دیگر از سوی چینی ها با هدف دسترسی یافتن به تکنولوژی های مد نظرشان است و این کمپانی از هیچ تلاشی (شامل وارونه جلوه دادن اطلاعات و ادعاهای دروغین) برای رسیدن به این مهم دریغ نمی کند. هواوی اما تمام این اتهامات را شدیداً رد کرده است.

ناگفته نماند که CNEX هم اکنون در حال بهره برداری از مشکلات به وجود آمده برای هواوی در خاک ایالات متحده است و با محکوم کردن این کمپانی به جاسوسی از شرکت ها و تکنولوژی های آمریکایی، به دنبال جلب نظر دادگاه و هیئت منصفه است که البته مشخص نیست چه نتیجه ای در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    چینی ها یک مشت دزدن . ولی ترامپ بلده درستشون کنه

  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    طبیعی هست بخصوص بعد از موفقیتهای میت 10 سری انر در اروپا و امریکا دیگه واقعا احساس خطر میکنن البنه با جنگ کثیف

مطالب پیشنهادی