ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش وضعیت اینترنت در سه‌ماهه چهارم 2018؛ تعداد افراد آنلاین به 4.2 میلیارد نفر رسید

دو موسسه آماری Hootsuite و We Are Social اخیراً گزارشی از وضعیت اینترنت در سه ماهه پایانی 2018 منتشر کرده اند. در این گزارش آمده که طی اکتبر 2018، بالغ بر 4.2 میلیارد نفر در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دو موسسه آماری Hootsuite و We Are Social اخیراً گزارشی از وضعیت اینترنت در سه ماهه پایانی 2018 منتشر کرده اند. در این گزارش آمده که طی اکتبر 2018، بالغ بر 4.2 میلیارد نفر در سراسر جهان مشغول استفاده از اینترنت بوده اند که 7 درصد از همین آمار در اکتبر 2017 بیشتر است.

در بخشی از این گزارش آمده که در بازه زمانی جولای تا سپتامبر امسال، 68 میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شده اند که رشد 1.5 درصدی را تنها در سه ماه نشان می دهد. گفته می شود اکثر این افراد، ساکنین آفریقا و آسیای جنوبی بوده اند که برای نخستین بار با موبایل هوشمند خود آنلاین شده اند.

از نظر شبکه های اجتماعی، گزارش اخیر از ریزش مخاطبان شبکه های اجتماعی، خصوصاً در میان کاربران جوان فیسبوک حکایت دارد. اما علی رغم این موضوع، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی رشدی سریع تر از هر زمان دیگر دارد. تا سپتامبر 2018، حدود 3.4 میلیارد نفر در سراسر جهان مشغول استفاده از شبکه های اجتماعی بوده اند که 10 درصد از تعداد کاربران تا سپتامبر 2017 بیشتر است.

گزارش وضعیت اینترنت در سه ماهه چهارم 2018

بین سال 2017 تا اکتبر 2018، بالغ بر 320 میلیون کاربر جدید در شبکه های اجتماعی ثبت نام کرده اند و اکثر آنها روی موبایل های هوشمند بوده اند. در این میان، طی یک سال گذشته حدوداً یک میلیون نفر برای اولین بار از موبایل خود برای دسترسی به شبکه های اجتماعی استفاده کردند. حالا که صحبت از موبایل شد، 5.1 میلیارد نفر در جهان گوشی موبایل در اختیار دارند و اکثریت آنها، موبایل های هوشمند هستند.

این میزان استفاده از موبایل های هوشمند به معنای افزایش مصرف دیتا نیز هست و کاربران موبایل های هوشمند در سراسر جهان، به صورت ماهانه و میانگین، 3.8 گیگابایت دیتا موبایل مصرف می کنند. همین افراد ضمناً در سه ماه اخیر، 20 میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشن های گوناگون کرده اند که برابر با هزینه 150 هزار دلاری در هر دقیقه بین ماه جولای تا سپتامبر است.

از نظر ترافیک جهانی اینترنت، موبایل هنوز سهمی بیشتر از نصف دارد اما سهم دسکتاپ ها و لپتاپ ها نیز طی یک سال گذشته با رشد 2 درصدی همراه بوده؛ در این بین قابل توجه ترین کاهش سهم از ترافیک جهانی اینترنت، متعلق به دیوایس های تبلت است.

گوگل پیش از این در گزارشی جداگانه اعلام کرده بود که مردم تا 5 برابر بیشتر از کامپیوتر و تبلت، از موبایل های هوشمند برای دسترسی به وب استفاده می کنند. این موضوع خصوصاً در زمینه جستجوهای سریع، بررسی آب و هوا و نیز استفاده از اپلیکیشن ها مصداق دارد. اما در زمینه امور کاری، مردم هنوز به دسکتاپ یا لپتاپ خود متکی هستند. تفاوت سرعت اینترنت در اقصی نقاط جهان هم عامل دیگری است که استفاده مردم از دیوایس های مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اینترنت های ثابت هم اکنون به صورت میانگین سرعتی تا دو برابر بیشتر از شبکه های موبایل دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی