ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جاسوسی چین
تکنولوژی

درخواست تیم کوک از بلومبرگ برای حذف گزارش جاسوسی چین با میکروچیپ

خبرگزاری بلومبرگ در اواسط مهر ماه ادعا کرده بود که هکرهای چینی با تعبیه میکروچیپ هایی ریز در تجهیزات آمازون و اپل به سیستم های این شرکت ها نفود کرده اند. اپل و آمازون معتقد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

خبرگزاری بلومبرگ در اواسط مهر ماه ادعا کرده بود که هکرهای چینی با تعبیه میکروچیپ هایی ریز در تجهیزات آمازون و اپل به سیستم های این شرکت ها نفود کرده اند. اپل و آمازون معتقد بودند این گزارش صحت ندارد ولی بلومبرگ جزئیاتی از آن را منتشر کرد. حالا اما تیم کوک مدیر عامل اپل از بلومبرگ خواسته این گزارش را حذف کند.

کوک در مصاحبه ای با بازفید نیوز گفته: «این اتفاق نیفتاده، این حقیقت ندارد».

جاسوسی چین

بلومبرگ ادعا کرده بود که این چیپ ها که اندازه ای در حد یک دانه برنج داشتند در مادربوردهای ویژه سرور شرکت آمریکایی سوپر مایکرو قرار گرفته بودند. گفته شده بود که این میکروچیپ ها دارای بخش مجزای حافظه بودند و به قابلیت های ارتباط با شبکه مجهز شده بودند. حتی قدرت پردازشی مورد نیاز برای حمله برای آنها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ وقتی سرورها نصب و روشن شدند میکروچیپ ها شروع به تغییر دادن هسته سیستم عامل ها کردند تا امکان پذیرش تغییرات بعدی مورد نیاز برای حمله فراهم شود. این چیپ های ریز می توانستند با کامپیوترهای هکرها ارتباط برقرار کنند و سیستم عامل دستگاه را برای پذیرش کدهای آلوده بعدی آماده کنند. به طور خلاصه گفته شده بود که این چیپ ها درب پشتی برای نفوذ دولت چین به شبکه های شرکت های آمریکایی فراهم کرده بودند.

جاسوسی چین

اپل پیش از این هم در این باره ادعا کرده بود:

«در این مورد ما بسیار روشن می گوییم اپل هرگز چیپ های مخرب، دستکاری سخت افزاری یا آسیب پذیری که به صورت هدفمند در هر سروری قرار گرفته باشد، نیافت».

کوک در مصاحبه همچنین اعلام کرده که از ابتدای داستان درگیر پاسخ بوده است. او گفته که در مکاتباتی که با بلومبرگ داشته اند به تمامی سوالات آنها پاسخ داده اند و به وضوح گفته اند که این اتفاق نیفتاده است.

علاوه بر این اداره کننده اطلاعات ملی ایالات متحده، اعلام کرده که هیچ مدرکی دال بر جاسوسی چینی ها به واسطه دستکاری سرورهای خریداری شده توسط 30 شرکت یافت نشده است.

هنوز مشخص نیست کدام طرف حقیقت را می گوید؛ بلومبرگ که سخت پای گزارشش ایستاده یا شرکت های آمریکایی که مرتباً این موضوع را انکار می کنند.

 

تماشا کنید: یک روز تاریخی؛ ثبت رکورد سرعت 809.5 کیلومتر بر ساعت توسط توربیناتور

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی