ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Forged Fantasy؛ از آینده به گذشته، باز هم پشت کاور

بازی‌های سبک «کاور محور» (Cover Based) بیشتر در زمان حال و آینده جریان دارند و چیزی که «فانتزی مصنوعی» (Forged Fantasy) را در نگاه اول به اثری متفاوت‌ تبدیل کرده، حرکت سازنده خلاف جهت عناوین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بازی‌های سبک «کاور محور» (Cover Based) بیشتر در زمان حال و آینده جریان دارند و چیزی که «فانتزی مصنوعی» (Forged Fantasy) را در نگاه اول به اثری متفاوت‌ تبدیل کرده، حرکت سازنده خلاف جهت عناوین تیراندازی مشابه روی گوشی است.

استودیوی Hothead Games که در کارنامه‌اش بازی‌های معروف هیرو هانترز (Hero Hunters) و کیل شات وایرس (Kill Shot Virus) به چشم می‌خورند، این بار عنوانی کاور محور ساخته که در آن به یک قرون وسطای تخیلی قدم می‌گذارید. نه از جنگ افزارهای امروزی خبری است و نه دشمنانی که به دنیای واقعی نزدیک‌تر هستند.

اینجا با تیر و کمان و جادو می‌جنگید و حریفانتان هم ارک‌ها، الف‌ها، انسان‌ها و بقیه نژادهایی هستند که در کتاب‌ها و سریال‌ها فانتزی بارها دیده‌ایم. ترکیب متفاوت و جالبی است اما سوال اینجاست که آیا استفاده از جادو و کمان در پشت کاورها به اندازه گرفتن تفنگ در هیرو هانترز و کاور فایر (Cover Fire) لذت بخش خواهد بود؟

Hero Hunters
نمایی از هیرو هانترز؛ این بازی سال گذشته منتشر شد.

بازی روندی شبیه به بقیه عناوین کاور محور را پیش گرفته؛ باید بین سنگرها حرکت کنید، در آن‌ها پناه بگیرید و همان موقع که شرایط را مناسب دیدید، بالا بیایید و به دشمنان شلیک کنید. البته با یک تفاوت بزرگ: شخصیت‌های نزدیک زن. در Forged Fantasy اسلحه بعضی قهرمان‌ها شمشیر بوده و در وسط میدان نبرد می‌جنگند.

از لحاظ گیم پلی بخواهیم نگاه کنیم، کنترل اینگونه شخصیت‌ها ساده‌تر از قهرمان‌های دور زن است. برای تیراندازی با کاراکترهایی که کمان یا جادو دارند، ابتدا باید نشانه گیری کرده و سپس هدف را بزنید. در این بین هم وقت‌هایی مجبورید بین کاورها جابه‌جا شوید تا کمتر مورد حمله دشمنان قرار بگیرید.

Forged Fantasy
Forged Fantasy فعلا در مرحله «دسترسی زودهنگام» (Early Access) به سر می‌برد.

اما برای کاراکترهایی که شمشیر دارند، Hothead از نقش آفرینی‌های اتوماتیک الهام گرفته است؛ آن‌ها خودشان حرکت کرده و حتی خبری از واکنش‌های ساده مثل جاخالی یا قابلیت تغییر هدف برای حمله به یک دشمن دیگر نیست. در واقع تنها کاری که باید انجام بدهید ضربه روی آیکون شمشیر و استفاده از قدرت ویژه خواهد بود.

یکی از بزرگترین نقاط ضعف Forged Fantasy همینجا خودش را نشان می‌دهد: حضور در بطن مبارزات به اندازه بودن در پشت کاورها جذاب نیست. سادگی زیاد نبردهای نزدیک‌ از همان ثانیه‌های اول دل را می‌زند و به خاطر نبود استراتژی هنگام کنترل این قهرمان‌ها، آن حسی که باید از نبردها بگیرید را نخواهید داشت.

بازی شبیه کاور فایر

البته این قضیه کمبود استراتژی برای بقیه کاراکترها هم دیده می‌شود و بخواهیم کلی به بازی نگاه کنیم، نسبت به هیرو هانترز سازنده سعی کرده تا اثر سر راست‌تری بسازد. شاید مهمترین دلیلی که باعث شده چنین حرفی بزنم، نقش کمرنگ‌تر تخریب پذیری در Forged Fantasy باشد.

هیرو هانترز خیلی خوب با استفاده از این ویژگی و البته تنوع شخصیت‌ها خودش را از نمونه‌های مشابه جدا کرد و در Forged Fantasy هر چند همچنان قهرمان‌ها چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ توانایی قدرت گستردگی خوبی دارند، ولی تخریب پذیری دیگر اینجا به هیجان انگیزی گذشته نیست. منطقی هم به نظر می‌رسد، ورود به قرون وسطی دست توسعه‌دهنده را بسته است.

بازی Forged Fantasy

اگر نسبت به هیرو هانترز گرافیک بازی را زیر ذره بین قرار بدهیم، Forged Fantasy یک حرکت رو به جلو برای Hothead به شمار می‌رود. طراحی هنری کار به اندازه گذشته رنگارنگ و دلنشین است و سازنده با یک گرافیک فنی به مراتب بهتر توانسته حداقل از لحاظ گرافیکی اثری بهتر بسازد.

بازی‌های کاور محور همیشه جذاب بوده‌اند و Forged Fantasy هم از این قاعده مستثنی نیست. به غیر از تخریب پذیری و حضور شخصیت‌های نزدیک زن، بازی تمام آن چیزهایی که در هیرو هانترز دوست داشتیم را به ارث برده و سعی کرده یک تجربه آشنا در قالب فضایی متفاوت ارائه بدهد.

Forged Fantasy

راستش را بخواهید به خاطر کمبود استراتژی، به اندازه هیرو هانترز و کاور فایر نتوانستم با Forged Fantasy ارتباط برقرار کنم اما برای کسانی که به دنبال گزینه جدیدی از سبک کاور محور هستند، ساخته Hothead در حال حاضر بهترین گزینه بازار به شمار می‌رود. به‌خصوص که مشابه گذشته سازنده این بار هم سیاست نیمه-‌آفلاین را پیش گرفته است.

به عبارت دیگر بازی را بدون نیاز به اینترنت هم می‌توانید پیش ببرید و برای دانلود بعضی بخش‌ها نیازمند نت هستید؛ سازنده نسخه کامل عنوانش را به صورت کامل برای دانلود قرار نداده و اگر قسمت داستانی را بازی می کنید، بعد از اتمام یک منطقه باید بعدی را دانلود کنید. هر استیج ده مرحله دارد و تا اینجا که دو استیج رفتم، حجم بازی به حدود ۵۰۰ مگابایت رسید.

Forged Fantasy

Forged Fantasy

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 114.7 / 96.83 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir hooshmand
    amir hooshmand | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    بازی جالیه لطفا در مورد بازی rise of civilizations هم یه مقاله بنویسید با تشکر

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

      سلام، ممنون از پیشنهادتون. حتما به این بازی هم در آینده خواهیم پرداخت

مطالب پیشنهادی