ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک 2018
تکنولوژی

چه محصولاتی در رویداد 8 آبان اپل معرفی می شوند

اپل در 8 آبان ماه رویدادی در آکادمی موسیقی بروکلین در نیویورک برگزار می کند تا محصولات جدیدی معرفی کند. احتمالاً آیپد و مک بوک  2018 در کنار محصولاتی دیگر معرفی خواهند شد که در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

اپل در 8 آبان ماه رویدادی در آکادمی موسیقی بروکلین در نیویورک برگزار می کند تا محصولات جدیدی معرفی کند. احتمالاً آیپد و مک بوک  2018 در کنار محصولاتی دیگر معرفی خواهند شد که در این مطلب به مشخصات احتمالی آنها می پردازیم.

مک بوک 2018

اپل برای این مراسم دعوتنامه هایی با طرح های مختلف برای اصحاب رسانه ارسال کرده که همه آنها در یک جمله مشترک هستند: «چیزهای بیشتری در حال ساخت است».

مک بوک 2018

مک بوک 2018

در حالی که مک بوک پرو اخیراً به روز رسانی جدیدی را شاهد بوده اما مدل های ارزان قیمت تر لپتاپ های اپل همچنان نیازمند تغییرات اساسی هستند. چندین گمانه زنی خبر از معرفی مک بوک ارزان قیمت تر جدید در آینده ای نزدیک می دهند.

مک بوک ایر یا فقط مک بوک؟

هنوز مشخص نیست که شاهد مک بوک جدیدی خواهیم بود یا یک مک بوک ایر تازه. بیشتر شایعات به این موضوع اشاره دارند که حداقل یکی از مدل های مک بوک 2018 مدل به روز شده ای از مک بوک ایر خواهد بود. ممکن است به روز رسانی ها شامل مک بوک 12 اینچی هم بشود. اگر اپل مدل ایر را به روز کند اما مک بوک 12 اینچی را به حال خود رها کند می توان این گونه نتیجه گرفت که کوپرتینویی ها قصد دارند راه خود را با مک بوک ایر و مک بوک پرو ادامه دهند.

پردازنده جدید برای مک بوک

مک بوک و خصوصاً مک بوک ایر (با پرازنده اینتل نسل 5) شدیداً نیاز به آپدیت شدن پردازنده دارند. برخی از گزارش ها خبر از احتمال استفاده از پردازنده های نسل 8 داده اند. احتمالاً شاهد پردازنده های کبی لیک رفرش قدیمی، امبر لیک یا مدل های رده پایین ویسکی لیک Y باشیم.

مک بوک 2018

اما اگر منتظرید شاهد رها شدن مک بوک ها از پردازنده های اینتل باشید هنوز هم باید انتظار بکشید. مینگ-چی کو تحلیلگر با سابقه اعلام کرده که اپل در پی استفاده از چیپ های خود به جای پردازنده های اینتل است؛ مشابه با همان استراتژی که در حوزه چیپست آیفون ها دنبال می شود، اما سال ها تا آن زمان فاصله داریم.

حاشیه نمایشگر باریکتر

حاشیه های نمایشگر یکی از مواردی هستنند که همچنان در طراحی لپتاپ ها توی ذوق می زنند. احتمال می رود در مک بوک ها شاهد حاشیه هایی باریک تر از قبل باشیم. در این صورت شاید ابعاد نمایشگرها هم بزرگتر از پیش شوند.

مک بوک 2018

اما بردیگی نمایشگر مشابه با آیفون های اپل هم برای مک بوک ها تعبیه می شود؟ به نظر نمی رسد. امیدواریم هیچ وقت شاهد چنین طراحی برای لپتاپ ها نباشیم.

نمایشگر رتینا

بر اساس گفته های مینگ-چی کو و گزارش بلومبرگ یکی از به روز رسانی هایی که اپل در نظر گرفته شامل نمایشگرهای رتینا برای مک بوک است. مک بوک ایر تنها مک بوک فعلی است که نمایشگری رتینا ندارد. در صورت به روز رسانی نمایشگر این لپتاپ احتمالاً شاهد بهبود رزولوشن هم خواهیم بود.

تاچ آی دی و تاچ بار

بسیاری از کاربران چندان هم وجود تاچ بار را مفید نمی دانند. از دید برخی شاید وجود آن در مک بوک ها امیدوار کننده باشد اما در عمل چندان هم کاربردی در استفاده روزانه از دستگاه ندارد. شاید اپل در استفاده از این بخش در مک بوک 2018 تجدید نظر کند و شاید هم به کلی قید استفاده از آن را بزند. اما حسگر اثر انگشت تاچ آی دی در مک بوک آتی جای خواهد داشت.

مک بوک 2018

اپل در آیفون های 2018 قید استفاده از حسگر انگشت را زده و به سیستم تشخیص چهره Face ID روی آورده است. با این حال ظاهراً چنین تصمیمی بر مک بوک پرو های آتی اعمال نخواهد شد. عدم استفاده از تاچ بار و استفاده از تاچ آی دی خصوصاً در مدل های ارزان قیمت تر مک بوک منطقی به نظر می رسد؛ چرا که تاچ بار قیمت بیشتری را به دستگاه اضافه می کند اما از سوی دیگر این تاچ آی دی است که قابلیت محبوبی به شمار می رود.

شاید قیمتی کمتر از 1000 دلار

یکی از مواردی که گزارش های متعددی در مورد آن گمانه زنی کرده اند مک بوک ارزان قیمت است. نمی توان با اطمینان از قیمت مک بوک های آتی سخن گفت اما فراموش نکنیم که ارزان ترین مدل مک بوک ایر همین الان 1000 دلار قیمت دارد. نسخه 12 اینچی فعلی مک بوک هم حداقل برچسب 1300 دلاری خورده است که با پایه ای ترین مدل مک بوک پرو برابری می کند.

مک بوک 2018

اپل می تواند مک بوک ارزان تری تولید کند یا شاید هم قیمت همه مدل های لپتاپ های خود را پایین بیاورد؛ همان کاری که سال گذشته میلادی با آیپد انجام داد.

در نهایت احتمال می رود مک بوک 2018 قیمتی در حدود 1000 دلار داشته باشد اما انتظار قیمتی پایین تر از این را نداشته باشید. گذشته نشان داده که اپل علاقه چندانی به عرضه لپتاپ های ارزان تر از 1000 دلار ندارد.

آیپد پرو 2018

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد با آیپدی با ظاهر آیفون 10 طرف هستیم. به این ترتیب حاشیه های آن باریک تر می شود، ماژول TrueDepth خواهد داشت و به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهد شد.

مک بوک 2018

نمایشگر آیپد پرو

احتمالاً همچنان از نمایشگر LCD در این تبلت استفاده خواهد شد. دلیل این تصمیم قیمت ارزان تر LCD ها در مقابل نمونه های اولد است.

درگاه ها

شایعات اشاره به این موضوع کرده اند که شاهد درگاه USB-C به جای لایتنینگ در آیپد پرو 2018 خواهیم بود و ظاهراً خبری از درگاه 3.5 میلی متری هدفون نخواهد بود.

سایر محصولات

مک مینی اپل در حدود 1400 روز است که هیچ به روز رسانی را تجربه نکرده و شاید در رویداد پیش رو شاهد معرفی مدل جدید از آن باشیم. استفاده از پردازنده جدید محتمل خواهد بود.

صحبت هایی هم در مورد یک کامپیوتر مک پرو ماژولار شنیده می شود که احتمالاً در سال 2019 از راه خواهد رسید.

در ساعت 17:30 هشتم آبان ماه با پوشش زنده دیجیاتو از مراسم اپل همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی