ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پایگاه مریخ
علمی

چین از پایگاه 61 میلیون دلاری برای شبیه سازی زندگی در مریخ رونمایی کرد

چین از پایگاه 61 میلیون دلاری برای شبیه سازی نحوه زندگی در مریخ رونمایی کرده است. قرار است بازدید عموم هم از این پایگاه هم فراهم شود. پایگاه در بخشی دور افتاده از صحرای گوبی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

چین از پایگاه 61 میلیون دلاری برای شبیه سازی نحوه زندگی در مریخ رونمایی کرده است. قرار است بازدید عموم هم از این پایگاه هم فراهم شود.

پایگاه در بخشی دور افتاده از صحرای گوبی قرار گرفته و قرار است توریسم محلی و در عین حال تحقیقات در سیاره سرخ را بهبود دهد. مقامات این کشور امیدوارند این پروژه الهام بخش نسل بعدی فضانوردان چینی برای سفر به اعماق فضا باشد.

پایگاه مریخ

اخیراً مقامات چینی خبر داده بودند که کاوشگر بدون سرنشین این کشور در سال 2020 به مریخ فرستاده می شود. این کاوشگر قرار است 13 نوع محموله را که اکنون در حال توسعه هستند با خود به سیاره سرخ ببرد. چین امیدوار است در این ارسال 6 مریخ نورد را فرود آورد در حالی که 7 وسیله نقلیه در مدار گردش کنند تا به این ترتیب داده های حیاتی از جمله دمای سطح جمع آوری شوند.

پایگاه مریخ

گفته شده این مأموریت می تواند راه انسان ها و ربات ها برای رفتن به سیاره سرخ را هموار کند البته تاریخی برای مأموریت های انسانی اعلام نشده است. منطقه ای که برای این مأموریت انتخاب شده به دلیل صخره ها و زمین های قرمز رنگ متمایزش ایده آل است. این مکان همچنین می تواند برای افرادی که قصد چشیدن طعم زندگی در سیاره سرخ را دارند کاربرد داشته باشد.

پایگاه مریخ

در میان 9 کابین این پایگاه بخش های زیست، محفظه محبوس کردن هوا و مرکز کنترل مأموریت در نظر گرفته شده اند. مشابه این ماژول ها در مأموریت های آینده چین استفاده خواهند شد. مکانی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا با پوشیدن لباس های فضانوردی ویژه بتوانند در سطح [مشابه با] مریخ قدم بزنند.

پایگاه مریخ

این پایگاه از هفته گذشته درهای خود را به روی رسانه ها باز کرده اما مشخص نیست از چه زمانی عموم مردم امکان خرید بلیط و بازدید از این مکان را خواهند داشت. پایگاه چینی ها بخشی از برنامه کشور در «طرح فضایی C» است؛ پروژه ای با هدف آموزش در حوزه فضا برای نوجوان این کشور.

 

تماشا کنید: ویدیویی ۶۰ ثانیه‌ای به مناسبت ۶۰ سالگی ناسا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی