ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره جنوبی برای مقابله با دوربین‌های جاسوس، زنان را به پوشاندن دوربین موبایل دعوت کرد

هزاران زن در کره جنوبی اخیراً شروع به اعتراض علیه دوربین های جاسوسی کرده اند که به صورت مخفیانه از آنها در اماکن خصوصی فیلم برداری می کنند. این فیلم ها بعداً به عنوان محتوای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

هزاران زن در کره جنوبی اخیراً شروع به اعتراض علیه دوربین های جاسوسی کرده اند که به صورت مخفیانه از آنها در اماکن خصوصی فیلم برداری می کنند. این فیلم ها بعداً به عنوان محتوای هرزه نگارانه مورد استفاده قرار می گیرند و حالا پلیس این کشور از معترضین خواسته تا محافظ های مخصوص دوربین را روی موبایل های خود بچسبانند.

پلیس منطقه گیونگی کره جنوبی اخیراً 50 هزار محافظ دوربین چاپ کرده و در حال عرضه رایگان آنها به مردم است تا از افزایش جرائم مرتبط با دوربین های جاسوسی جلوگیری کند. تمام این تلاش ها، بخشی از کمپین «فیلم برداری غیرقانونی ممنوع» هستند که چند وقتی است در کره به راه افتاده.

این نخستین باری نیست که مقامات کره ای به کمک مردم در این زمینه شتافته اند. در ماه آگوست اخیر دولت کره جنوبی اعلام کرد که مراکز حمل و نقل حمومی حالا به استخدام تیمی متخصص برای کشف دوربین های مخفی بپردازند. دستشویی های عمومی هم از دیگر مراکزی هستند که در صورت بازرسی مداوم، برچسب «منطقه امن» را دریافت می کنند. گفتنی است که در صورت تخطی از این قانون، تمامی مراکز ممکن است با غرامت های سنگین مواجه شوند.

اعتراض زنان کره جنوبی به دوربین های جاسوس در این کشور

علاوه بر این ها دولت کره قصد دارد پوسترهایی در هزار سازمان مرتبط با حقوق زنان و کودکان و 254 ایستگاه پلیس قرار دهد تا مردم را از خطرات فیلم هایی که به صورت مخفیانه ضبط و در فضای مجازی منتشر می شوند آگاه سازد. کمپین های آگاهی بخشی این چنینی بدون شک می توانند به مرور زمان مردم را از میزان جدیت و خطر چنین مشکلاتی آگاه سازند؛ اما به آنها نباید به عنوان راه حلی برای صورت مسئله نگاه کرد. در حالی که هزاران زن خواستار جلوگیری از فعالیت های این چنینی شده اند، مشکل اصلی، ناکارآمدی دولت در مجازات مردانی است که به ضبط این ویدیوها و انتشارشان می پردازند.

و در حالی که کاورهای دوربین احتمالاً به آگاهی هرچه بیشتر کمک خواهند کرد، هیچ کمکی به بهبود شرایط نمی کنند؛ زیرا اکثر ویدیوها نه از طریق جاسوس افزار و موبایل خود شخص، بلکه با دوربین هایی که در تاکسی ها، اتوبوس ها، استخرها، سوپر مارکت ها و دستشویی ها کار گذاشته شده اند ضبط می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    اوه اوه چه افتضاحی... بعد میگیم کره ای ها با فرهنگن... جمع نباید بست کلا همجا نخاله هست چه ایران چه کره و ژاپن

  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    خودشون جاسوسن حالا ناراحتن ازشون جاسوسی میشه جالبه واقعا نباید ناراحت این مسعله باشن این کشور در این زمینه جاسوسی کردن همگام با همسایه جنوبیش ینی چین برابری میکنه در همه صنایع جاسوسی میکنن

  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    هیچوقت مجازات جای فرهنگ سازیو نخواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی