ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی 1200 اسب بخاری برقی در برابر لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و پورشه GT2 RS [تماشا کنید]

یکی از مزیت های خودرو های برقی سریعتر رسیدن آن ها به حداکثر گشتاورشان است که این موضوع در شتاب گیری به شدت به آنها کمک می کند . مسابقات فرمول یک خودروهای برقی نیز ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

یکی از مزیت های خودرو های برقی سریعتر رسیدن آن ها به حداکثر گشتاورشان است که این موضوع در شتاب گیری به شدت به آنها کمک می کند . مسابقات فرمول یک خودروهای برقی نیز ثابت کننده همین ادعا است چرا که خودروهای شرکت کننده در این مسابقات به راحتی می توانند به رکوردهای ثبت شده در مسابقات فرمول یک برسند و یا حتی رکوردهای شگفت انگیز تری از خود به جا بگذارند.

اما شاید یکی از معایب خودروهای برقی را بتوان سکوت آزاردهنده آن ها دانست. همین موضوع سبب شده که سری مسابقات فرمول یک برقی بسیار بی سر صدا برگزار شود و لذت واقعی فرمول یک را با خود به همراه نداشته باشد.
به تازگی تیم فرمول یک شرکت آئودی در شاخه خودروهای برقی تصمیم گرفته است تا با قرار دادن یک موتور برقی بر روی مدل RS3 قدرت پیشرانه خود را به بقیه نشان دهد. این خودروی جدید که 4ePerformace نامیده می شود 1180 اسب بخار قدرت داشته و شتاب 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 7 ثانیه پر می کند.

تیم سازنده برای نشان دادن شتاب و سرعت این خودرو، آن را در برابر دو مورد از سریعترین خودرو ها موجود قرار داده اند. اولین رقیب لامبورگینی هوراکان پرفورمانته است که با موتور 5.2 لیتری V10 خود توان تولید 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. رقیب بعدی پورشه 911 GT2 RS است که موتور خطی شش سیلندر تویین توربو آن توان تولید 700 اسب بخار را دارد.خودروهای برقی

بر روی کاغذ اختلاف ها به شدت فاحش بوده و بدون هیچ شکی برنده واقعی این رقابت ها خودروی 1200 اسب بخاری آئودی است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که احتمالا این خودروی برقی جرئت رقابت با خودرو های هم اندازه خود را ندارد، چرا که در این صورت محصولاتی هم چون مک لارن P1 و دیگر هایپرکارها برای رقابت وجود داشته و آئودی می توانست برای نشان دادن لیاقت خود آن ها را به چالش بکشد. البته گفته می شود که یکی از دلایلی که سبب شده آئودی این خودروها را برای رقابت درنظر نگیرد هیبریدی بودن آن ها و استفاده از موتور برقی و بنزینی توام بایکدیگر در این خودروهاست

به علاوه از آنجا که این خودرو دستکاری شده است پس به نوعی یک خودروی تیونینگ شده به حساب می آید و خودرو تیون شده باید با تیون شده ها رقابت کند نه یک خودرو فابریک.

همانطور که مشاهده می کنید رقابت این خودرو با لامبورگینی هوراکان پرفورمانته بسیار ساده بوده و از همان ابتدا این آئودی که با فاصله پیشتاز میدان است. در مورد پورشه هرچند نتیجه نهایی درست مشابه حالت قبل است اما اختلافات در این مسابقه کمتر بوده و آئودی با فاصله کمتری زودتر خط پایان را لمس می کند.

با وجود اینکه خودرو های برقی از مشخصات خوبی بهره می برند اما به دلیل زمان زیاد شارژ شدن هنوز نمی توان به صورت کامل از آنها استفاده کرد که این موضوع دسترسی همه را به این دسته از وسایل نقلیه کم کرده و در واقع خریداران کمتری تا زمان حل شدن این مشکل خودروهای برقی به آن ها مراجعه می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی