ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با دریافت آخرین بیلد ویندوز 10، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض بیشتری را پاک کنید

آخرین بیلد منتشر شده برای ویندوز 10 با قابلیتی همراه شده که شاید بسیاری از شما منتظر آن بودید. کاربران برنامه اینسایدر ویندوز (در صورتی که عضو فست رینگ بوده یا در برنامه Skip Ahead ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

آخرین بیلد منتشر شده برای ویندوز 10 با قابلیتی همراه شده که شاید بسیاری از شما منتظر آن بودید. کاربران برنامه اینسایدر ویندوز (در صورتی که عضو فست رینگ بوده یا در برنامه Skip Ahead ثبت نام کرده باشند) هم اکنون می‌توانند با دریافت بیلد پیش‌نمایش 18262 بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده روی سیستم عامل را پاک کنند.

این اپلیکیشن‌ها که اصطلاحا به آن‌ها Bloatware می‌گویند، در بیلدهای قبلی ویندوز 10 شامل Microsoft Solitaire Collect, My Office, OneNote, Print 3D, Skype, Tips و Weather می‌شدند. اما حالا و با انتشار بیلد جدید اپ‌های 3D Viewer, Calculator, Calendar, Groove Music, Mail, Movies & TV, Paint 3D, Snip & Sketch, Sticky Notes و Voice Recorder هم به جمع اپلیکیشن‌های قابل پاک شدن اضافه گشته‌اند.

اگر چه بعضی از این اپ‌ها فوق‌العاده مفید و کاربردی هستند، ولی ممکن است نمونه‌های شخص ثالثی هم از آن‌ها وجود داشته باشد که عملکرد بهتری از خود نشان بدهند. بنابراین می‌توانید پیش از نصب برنامه شخص ثالث جایگزین، اپ‌های پیش‌فرض ویندوز را برای خالی کردن حافظه به طور کامل پاک کنید.

اما این تنها خصوصیت بیلد 18262 نیست. در این بیلد هنگام باز کردن تسک منیجر، می‌توانید در تب Details ستون جدیدی را ببینید که اپ‌های DPI Aware را برایتان مشخص می‌کند. همچنین به غیر از این، تغییرات ریز و درشت دیگری هم در این بخش اتفاق افتاده که فهرست کامل آن‌ها را می‌توانید در این لینک مشاهده نمایید.

بد نیست بدانید که بیلد 18262 مشکل پاک شدن دیتای کاربران که از آپدیت اکتبر 2018 به وجود آمده بود را نیز به طور کامل برطرف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی