ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی لانچر Hyperion؛ بدون روت محیط کاربری اندروید را تغییر دهید

تغییر ظاهر در سیستم عامل اندروید در واقع یکی از مزیت‌های آن است. از آنجایی که این سیستم عامل متن باز محسوب می‌شود دسترسی به کد‌های اصلی آن به سادگی امکان پذیر است و جمع ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

تغییر ظاهر در سیستم عامل اندروید در واقع یکی از مزیت‌های آن است. از آنجایی که این سیستم عامل متن باز محسوب می‌شود دسترسی به کد‌های اصلی آن به سادگی امکان پذیر است و جمع کثیری از برنامه نویسان برای ایجاد تغییرات ظاهری در آن تلاش می‌کنند.

اما این موضوع صرفا در کلام ساده به نظر می‌رسد. سیستم‌‌های عاملی که در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند به دست شرکت‌های سازنده‌ی این گوشی‌ها دچار تغییراتی می‌شوند و اعمال برخی تغییرات در آن‌ها از طریق شرکت سازنده قفل می‌گردد. در واقع عملا با سیستم عامل‌های محدود‌تری مواجه خواهیم بود.

موضوعی که تغییر ظاهری اساسی در سیستم عامل اندروید را دچار مشکل می‌کند. اما خبر خوب اینجاست که لانچر‌هایی وجود دارند که می‌توانید بدون روت کردن دستگاه خود، از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این مطلب به معرفی یکی از این لانچر‌ها یعنی Hyperion خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم اصلی ترین مزیت لانچر Hyperion عدم نیاز به روت بودن دستگاه است. موضوعی که استفاده از این لانچر‌ را برای همه ساده تر می‌کند. سازندگان Hyperion در پرونده‌ی کاری خود اپلیکیشنی دیگر به ناک Substratum داشتند که اوایل مورد استقبال تعداد قابل توجهی از افراد قرار گرفت. موضوعی که حالا برای لانچر جدید هم اتفاق افتاده است.

در شروع استفاده از این لانچر، شاید به یاد Nova بیفتید چرا که تغییرات چشمگیری در ظاهر آن مشاهده نمی‌کنید. اما Hyperion ویژگی‌ها و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تلاش می‌کنیم به بیشتر این امکانات در ادامه‌ی مطلب اشاره کنیم.

سازندگان لانچر Hyperion راجع به ساخته‌ی خود می‌گویند تمرکز اصلی‌شان روی ارائه‌ی لانچری بوده که با سرعت بسیار مناسب کار کند و عملکرد‌های کاربردی و مفیدی را برای کاربران به ارمغان بیاورد و از همه مهمتر به اندازه‌ی استفاده از ظاهر اصلی سیستم عامل، روان باشد.

پیش از هرچیز بهتر است به نمود‌های ظاهری این لانچر اشاره کنیم. استفاده از تم‌های زیبا که یکی از آن‌ها ساخته‌ی «مانوئل مولمن» یکی از طراحان معروف دنیاست از مزیت‌های اصلی این لانچر به شمار می‌رود.

لانچر Hyperion امکان تغییر رنگ بسیاری از ابزارک‌ها یا ویجت‌ها را هم برای کاربران میسر کرده. به عنوان مثال شما می‌توانید به راحتی رنگ پس زمینه‌ی فولدر‌های مختلف را تغییر دهید یا حتی رنگ پس زمینه‌ی نوار‌های جستجوی موجود در لانچر را در رنگی که می‌پسندید داشته باشید.

این لانچر با این که نیازی به روت بودن دستگاه ندارد، اما تغییرات بنیادین دیگری را نیز در ظاهر اندروید اعمال می‌کند. به عنوان مثال با بهره‌مندی از Hyperion می‌توانید به راحتی آیکن‌های اصلی، اندازه‌ی آن‌ها، رنگ متن‌ها، سایه‌ی متن‌ها و ... را تغییر دهید.

در نسخه‌ی غیر رایگان این اپلیکیشن، حتی امکان اعمال تغییر روی همه‌ی فونت‌های قابل مشاهده نیز وجود دارد. از متونی که زیر آیکن‌های مختلف نمایش داده می‌شود تا متن‌های منوی تنظیمات.

Hyperion امکان تغییر کاور فولدر‌ها را نیز برای کاربران به ارمغان آورده است. همچنین شما می‌توانید تعدادی از اپلیکیشن‌های خود را به صورت مخفی در لانچر نگه دارید تا توسط دیگران به راحتی قابل مشاهده نباشند.

تغییر کاربری دکمه‌ها نیز با استفاده از این لانچر امکان پذیر است. به عنوان مثال به راحتی می‌توانید مشخص کنید که در صورت نگه داشتن دکمه‌ی Home چه اتفاقی در سیستم عامل به وقوع بپیوندد.

یکی دیگر از ویژگی‌ها که می‌تواند به ظاهر سیستم عامل کمک شایانی برساند تغییر رنگ آیکن‌هاییست که در نوار بالایی اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. Hyperion‌ مدعی شده که با استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به روت می‌توانید این کار را انجام دهید.

ابزارک‌های به کار رفته در این لانچر آنچنان زیاد نیستند. اما یکی از این ابزار‌ها جست و جوی گوگل است که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی تلقی شود. یکی دیگر از این ابزارک‌ها ویجت هوشمند گوگل است که البته برای کاربران نسخه‌ی غیر رایگان این اپلیکیشن کاربرد دارد.

و همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بد نیست به آن‌ اشاره کنیم، امکان قفل کردن برخی از اپلیکیشن‌هاست. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از این لانچر، برخی از نرم افزار‌های کاربردی نصب شده را قفل کنید. اگر تلفن هوشمند شما از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کند، آنلاک شدن اپلیکیشن‌ها می‌تواند از طریق این سنسور به انجام برسد.

این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان در گوگل پلی در دسترس قرار گرفته و فعلا از میان نقد‌های بسیاری که دریافت کرده نمره‌ی قابل قبول ۴.۰ را به خود اختصاص داده است. نسخه‌ی غیر رایگان این اپلیکیشن که Hyperion+ نام دارد، ۴ دلار است که علاقمندان می‌توانند از ویژگی‌های خاص تر این نسخه نیز بهره‌مند شوند.

hyperion launcher

hyperion launcher

سازنده: Projekt Development LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Omid
    Omid | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    کلا تو اس ۶ کراش میکنه و کار نمیکنه برنامش

  • oldboy
    oldboy | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    عالی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    هیچ لانچری به انداره tsf shell
    نمی تونه ظاهر گوشی رو عرض کنه
    تمامی لانچرها رو امتحان کردم
    ولی شخصی سازی و فضای سه بعدی و سرعت tsf shell بی نظیره
    البته به شرط داشتن سخت افزار مناسب گوشی

مطالب پیشنهادی