ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید و قیمت شمع خودرو در بازار + جدول

بدون شک مهم‌ترین بخش هر خودرو موتور آن و یکی از قطعاتی که تعویض به موقع آن سلامت موتور، مصرف بهینه سوخت را تضمین می کند شمع موتور خودرو است. شمع خودرو که در بالای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بدون شک مهم‌ترین بخش هر خودرو موتور آن و یکی از قطعاتی که تعویض به موقع آن سلامت موتور، مصرف بهینه سوخت را تضمین می کند شمع موتور خودرو است.

شمع خودرو که در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار دارد قطعه ای متشکل از الکترود ، عایق چینی، واشرها و غیره می باشد. این قطعه از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرف دیگر با ایجاد جرقه زنی در محفظه احتراق باعث انفجار بخار فشرده شده بنزین و در نتیجه ایجاد نیروی لازم برای حرکت خودرو می شود.

به طور کلی شمع ها با توجه به طراحی موتور به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. شمع های گرم مدت زمان بیشتری گرمای حاصل از احتراق را در خود حفظ می‌کنند و شمع‌های سرد به علت کوتاه بودن پایه  بعد از هر جرقه و احتراق، گرمای خود را از دست می‌دهند.

شمع خودرو

به طور کلی با توجه به قدرت و نوع موتور کمپانی های سازنده شمع، مدل های متنوعی را به خریداران پیشنهاد می دهند. خریداران باید توجه داشته باشند که عواملی همچون میزان حرارت تولیدی شمع در درون موتور در انتخاب نوع مناسب شمع بسیار دخیل است چرا که در صورتی که درجه حرارتی شمع بالا باشد موجب رسوب گرفتن جرقه زن و کاهش قدرت جرقه می‌شود. اما اگر شمع درجه حرارتی پایینی داشته باشد دمای آن بالا رفته و موجب احتراق زودتر از موعد و داغ شدن شمع و در نهایت آسیب رسیدن به قطعات موتور می‌شود. ضمنا توصیه می شود که مالکان خودرو هر 2000 کیلومتر یکبار بازدیدی از شمع موتور خودروی خود داشته باشند و از وضعیت آن آگاه شوند.

گفته می شود در صورتی که شمع خودرو از حالت استاندارد خارج شده و بین الکترودهای آن فاصله ایجاد شود گاها می توان شمع را تعویض نکرده و آن را مجددا تنظیم کرد. البته اگر تعمیرکار خودرو تشخیص دهد که شمع موتور احتیاج به تعویض دارد توصیه می شود که هر چه سریعتر این فعل رخ دهد چرا که استفاده از شمع معیوب یا نامناسب در خودرو موجب کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت، روشن نشدن یا دیر روشن شدن خودرو، خام سوزی سوخت و ایجاد لرزش و صدا در موتور می‌شود یا اینکه در شرایط بدتر موجب ایجاد آسیب در قطعات موتور خودرو خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از شمع های خودرو موجود در بازار:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا مرادپور0351
    رضا مرادپور0351 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    سلام بی زحمت شماره تلفن بزارین تا بتونیم تماس بگیریم

  • رضا مرادپور0351
    رضا مرادپور0351 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

    :samsung:

مطالب پیشنهادی