ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فینال مسابقات جهانی تتریس ۲۰۱۸ شگفتی آفرید [تماشا کنید]

دیروز مسابقات جهانی تتریس یا CTWC سال ۲۰۱۸ در شهر پورتلند ایالت اورگن به پایان رسید و در فینال این مسابقات، اتفاقی بی سابقه رخ داد و جوانی ۱۶ ساله موفق شد مقام نخست این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

دیروز مسابقات جهانی تتریس یا CTWC سال ۲۰۱۸ در شهر پورتلند ایالت اورگن به پایان رسید و در فینال این مسابقات، اتفاقی بی سابقه رخ داد و جوانی ۱۶ ساله موفق شد مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.

در جریان این فینال، Jonas Neubauer که هفت بار برنده‌ی مسابقات جهانی تتریس شده بود، مغلوب نوجوانی ۱۶ ساله و تازه وارد به نام Joseph Saelee شد تا او اولین جایزه‌ی خود از این مسابقات را کسب نماید.

گفتنی است مسابقات جهانی تتریس از سال ۲۰۱۰ میلادی رسماً آغاز به کار کرد و از آن زمان به بعد Jonas Neubauer حضور موفقی در این مسابقات را تجربه کرده است. پیش از این، او هشت بار در سری مسابقات تتریس شرکت کرده و موفق شده هفت بار به مقام نخست آن برسد. اکنون او با باختش در فینال مسابقات، توانسته دو مقاوم دومی را هم به جوایز خود اضافه نماید.

مشاهده مسابقات جهانی تتریس همانند این است که به تماشای مبارزه ابر قهرمان‌ها با یکدیگر بپردازید. توانایی تصمیم گیری بسیار بالای این افراد و رفلکس‌ سریعشان به اتفاقات، موجب می‌شود که به انسان بودن آنها شک کنید.

Saelee با شکست دادن قهرمان سابق این سری بازی‌ها موفق شد که جایزه‌ی ۱۰۰۰ دلاری این مسابقات را از آن خود کرده و با خود به خانه ببرد.

این مسابقات هر ساله به طور کامل طی دو روز به اتمام می‌رسد و افرادی که موفق شده‌اند مراحل انتخابی پشت سر بگذارند قادر خواهند بود در مرحله‌ی نهایی با یکدیگر به مبارزه بپردازند. شرکت کنندگان در این مسابقه مجبورند که این بازی را روی یک کنسول NES اجرا کنند و به تماشای یک تلویزیون CRT بنشینند.

بازی تتریس برای اولین بار توسط آلکس پاژیتنف، در روسیه ساخته شد. آلکس که در آن زمان تتریس را با یک کامپیوتر ایجاد کرده بود و به علت نبود قابلیت گرافیکی، بازی خود را با کنار هم قرار دادن متن ها ایجاد نمود.

آلکس پژیتنف (راست) و هنک راجرز (چپ)

علیرغم نداشتن محیطی گرافیکی، وی به مرور متوجه شد هرکس که با تتریس بازی می کند به شدت از آن لذت می برد و از محصول او تعریف می کند. حال پس از ۳۰ سال هنوز این بازی طرفداران خاص خود را

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • قل مراد
    قل مراد | ۱ آبان ۱۳۹۷

    دارد.

  • Mohammadreza Firoozbakhsh
    Mohammadreza Firoozbakhsh | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    1000 دلار واس این عکس العمل های سریع کم نی؟

مطالب پیشنهادی