ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی پشمک؛ جمع خوراکی‌ها کامل شد

وقتی کندی کراش منتشر شد، سیل زیادی از بازی‌های جورکردنی راه‌شان را به تلفن‌های هوشمند پیدا کردند و نکته اینجاست برخلاف کلش رویال، هارت استون و نمونه‌های مشابه که بعد از مدتی موج ساخت کلون‌های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

وقتی کندی کراش منتشر شد، سیل زیادی از بازی‌های جورکردنی راه‌شان را به تلفن‌های هوشمند پیدا کردند و نکته اینجاست برخلاف کلش رویال، هارت استون و نمونه‌های مشابه که بعد از مدتی موج ساخت کلون‌های مختلف از آن‌ها خوابید، سیل بازی‌های الهام گرفته از کندی کراش هنوز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.

همچنان بازی‌های زیادی از سبک جورکردنی به گوشی می‌آیند و اتفاقا با استقبال مواجه می‌شوند. حتی خود استودیوی کینگ چند روز پیش قسمت جدیدی کندی کراش را با تغییرات اندک منتشر کرد و بازی در کمتر از یک هفته به رکورد میلیونی رسید. انگار مخاطبان یک عطش سیری ناپذیری از بازی‌های سبک جورکردنی دارند و هر چی که به دست‌شان برسد را تجربه می‌کنند.

در حال حاضر در ایران هم دقیقا همین وضعیت را یک سالی می‌شود که داریم می‌بینیم. بازی‌های دهه شصتی را نمی‌گویم. منظورم عناوین سبک پازل کلمات است. چیزی که بیشتر از ساخت بازی‌های زیاد این سبک جلب توجه کرده، استقبال مخاطبان ایرانی از این بازی‌ها و در پی آن موفقیت‌هایی است که درصد زیادی از این عناوین توانسته‌اند به دست بیاورند.

پشمک
گاهی اوقات کلماتی که پیدا می‌کنید در مرحله نیستند.

همان قضیه سیری ناپذیری برای سبک پازل کلمات اتفاق افتاده و «پشمک» به عنوان یک گزینه محبوب در کافه بازار، توانایی این را دارد تا این تشنگی را برطرف کند. بازی روندی شبیه به بقیه بازی‌های پازل کلمات را پیش گرفته، در هر مرحله حروفی به بازیکن داده می‌شود و او باید با انتخاب آن‌ها کلمات منطقی بسازد.

کافیست انگشت خود را به ترتیب بین حروف کشیده و اسم‌هایی به وجود بیاورید. در این بین نیز  کلمه‌های دیگری حضور دارند که به عنوان «کلمات اضافی» شناخته می‌شوند و بعد از یافتن تعداد معینی از آن‌ها سکه می‌گیرید. اگر خواستید از راهنما کمک بگیرید، باید همین سکه‌ها را خرج کنید.

در کنار اینکه کلمات اضافی نقش کمتری در بازی دارند، بزرگترین تفاوت پشمک نسبت به بقیه پازل‌های کلمات نحوه چینش مرحله‌ها است. در اینجا آن افزایش پله‌ای درجه سختی را کمتر می‌بینیم و به نوعی معماهای ساده و سخت با یکدیگر ترکیب شده‌اند؛ همان‌قدر که ممکن است در مرحله‌های بالاتر به گزینه‌های چالش برانگیز برخورد کنید، احتمال اینکه تورتان به پازل‌های ساده بیافتد هم وجود دارد.

بازی پشمک

هر چند این ایده کاملا خوب پیاده نشده ولی حداقل توانسته کمی پشمک را به اثری متفاوت‌تر تبدیل کند. پشمک همان چیزهایی که می‌شناختیم و قبلا دیده بودیم را حالا در قالب یک سری مراحل جدید به خورد کاربر می‌دهد. بازی عنوان بی نقصی نیست؛ رابط کاربری یادآور یکی از معروف‌ترین بازی‌های ایرانی پازل کلمات بوده و در بعضی مرحله‌ها، کلمه‌های منطقی را می‌توان پیدا که جزو بازی نیستند.

در واقع بازی هر چند حرف جدیدی برای گفتن ندارد ولی با نزدیک به ۹۰۰ مرحله، قابلیت این را دارد تا طرفداران پازل کلمات را راضی کند. به همراه نسخه اندروید، بازی روی iOS هم منتشر شده و با حدود ۶۰ هزار دانلود، یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک خودش در این سیستم عامل به حساب می‌آید.

پشمک

پشمک

سازنده: تیم سبا قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 22.7 / 20.69 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    خداییش این بازی های مسخره چرا اینقدر طرفدار دارند

    • amir big
      amir big | ۱ آبان ۱۳۹۷

      داداش اگه بازیکنای اینجور بازیارو نگاه کنی میبینی که اکثرا آدم اوشکولین مثلا یکیش عموی من، وگرنه آدم درست حسابی که اینجور چیزا بازی نمیکنه

مطالب پیشنهادی