ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Uniloc
تکنولوژی

اپل به اتهام نقض پتنت در فیس تایم راهی دادگاه می شود

فیس تایم به عنوان یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های اکوسیستم اپل نه تنها توجهات بسیاری را از سوی کاربران به خود جلب کرده، بلکه شرکت های فناوری دیگر نیز روی آن زوم کرده اند. البته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

فیس تایم به عنوان یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های اکوسیستم اپل نه تنها توجهات بسیاری را از سوی کاربران به خود جلب کرده، بلکه شرکت های فناوری دیگر نیز روی آن زوم کرده اند.

البته هدف بسیاری از این کمپانی ها نظیر VirnetX و  MPH Technologies دریافت غرامت از اپل به بهانه نقض حقوق مالکیت معنوی است و در آخرین مورد پتنت ترول استرالیایی Uniloc به این صف اضافه شده است. پتنت ترول در واقع شرکتی است که بدون اینکه هیچ ابداع، اختراع یا تولیدی داشته باشد و تنها به واسطه در اختیار داشتن پتنت های مختلف، برای سایر کمپانی ها ایجاد مشکل کرده و از آنها درخواست غرامت می کنند.

پتنت مورد نظر Uniloc که در سال ۲۰۰۳ ثبت شده، چگونگی برقراری ارتباط بین دو دستگاه از طریق یک شبکه مبتنی بر بسته را پوشش می دهد. این پتنت قبل از آنکه به دست Uniloc بیفتد در تملک شرکت های 3Com و HP قرار داشته است. ظاهرا در دستگاه های آیفون ۴ و مدل های بعد از آن، آیپد ۲ و بعد از آن، آیپد مینی، نسخه چهارم آیپاد تاچ و مدل های بعد از آن و مک بوک از این فناوری های استفاده شده است.Unilocاین پتنت ترول استرالیایی سابقه دور و درازی در تحت تعقیب قرار دادن شرکت های دیگر دارد و پیش از این دو بار دیگر اپل را به دادگاه کشانده است. مورد قبلی که سابقه آن به سال گذشته برمی گردد به سه پتنت مرتبط با AirPlay، شماره گیری خودکار و شارژ باتری مربوط می شد. پیش از این هم دو طرف به خاطر درگیری بر سر اپل مپس، اپل آی دی و بروز رسانی های نرم افزاری به مراجع قضایی متوسل شده بودند.

میزان جریمه ای که Uniloc در پی دستیابی به آن است هنوز مشخص نشده اما بسیاری از منازعات قانونی مربوط به پتنت مدت ها به طول می انجامند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • royal royal
    royal royal | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    تا الان اپل اینجوری سر کیسه میکرد بقیرو
    حالا سرش میاد
    حقشه

مطالب پیشنهادی