ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل
نرم افزار و اپلیکیشن

اتاق جنگ فیسبوک بیش از صد هزار حساب کاربری واتس‌اپ را مسدود کرد

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در بحبوحه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بیش از صد هزار حساب کاربری را در این کشور مسدود کرده است. مارک زاکربرگ این روزها به خاطر نقش رسانه های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در بحبوحه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بیش از صد هزار حساب کاربری را در این کشور مسدود کرده است.

مارک زاکربرگ این روزها به خاطر نقش رسانه های اجتماعی تحت مدیریتش در اثرگذاری منفی بر رویدادهای سیاسی از سوی افکار عمومی و نهادهای قانونی تحت فشارهای زیادی قرار داد. وی اخیرا اتاق جنگی را برای ریشه کنی جریان نفرت پراکنی، انتشار اطلاعات نادرست و دیگر محتواهای منفی در طول انتخابات ریاست جمهوری برزیل در ماه جاری راه انداخته که در واقع تمرینی برای کنترل محتوا در جریان انتخابات میان دوره ای آمریکا نیز به شمار می رود.

 انتخابات ریاست جمهوری برزیل
اتاق جنگ فیسبوک

واتس اپ یکی از زیر مجموعه های فیسبوک محسوب می شود و این اقدامات نیز در راستای مبارزه فیسبوک با نشر اخبار جعلی، اسپم و شیطنت های سیاسی صورت گرفته است.

اگرچه این کمپانی مدعی جلوگیری از انتشار داده های غلط در فیسبوک شده اما پیاده سازی این راهکارها در واتس اپ به مراتب دشوارتر است چرا که این اپ از رمزگذاری داده ها بهره می برد. با این حال کمپانی مورد بحث اقداماتی را در این زمینه انجام داده که شامل مسدود کردن هزاران حساب کاربری می شود. یکی از سخنگویان واتس اپ در این باره گفته است:

برای شناسایی اسپم و اکانت های با رفتار غیر عادی از فناوری پیشرفته ای بهره می بریم که انتشار اسپم و اطلاعات غلط را ناممکن می سازد. علاوه بر این ضوابطی را برای جلوگیری از ارسال انبوه پیام توسط شرکت ها در نظر گرفته و حساب های مرتبط با آنها را مسدود کرده ایم.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل هفته آینده برگزار می شود و طی آن «ژایر بولسونارو» نامزد راست افراطی و «فرناندو حداد» از حزب کارگر با هم رقابت خواهند کرد. اخیرا برخی از روزنامه های برزیلی کمپین بولسونارو را به پرداخت مبالغ هنگفت برای راه انداختن موجی در رسانه های اجتماعی علیه رقیب متهم کرده اند و دادگاه عالی انتخاباتی نیز از رسیدگی به این اتهام خبر داده است.

واتس اپ تاکنون بیش از صد هزار حساب کاربری را در رابطه با انتشار اخبار جعلی و اسپم در برزیل مسدود کرده که یکی از آنها به «فلاویو»، پسر بولسونارو مربوط می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی