ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف آگهی‌ بلیت‌های بازی پرسپولیس؛ دست بازار سیاه از دیوار کوتاه شد

هیجان بازی پرسپولیس و الاسد پیش از آنکه به سکوهای اطراف زمین چمن برسد به سایت‌های خرید و فروش آنلاین رسید اما خیلی زود متوقف شد. روز قبل آگهی‌های میلیونی برای فروش بلیت بازی پرسپولیس ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

هیجان بازی پرسپولیس و الاسد پیش از آنکه به سکوهای اطراف زمین چمن برسد به سایت‌های خرید و فروش آنلاین رسید اما خیلی زود متوقف شد. روز قبل آگهی‌های میلیونی برای فروش بلیت بازی پرسپولیس ـ الاسد با اعتراض کاربران مواجه شد اما ساعاتی بعد آگهی‌های منتشر شده حذف شدند. بسیاری اعلام کردند که پلیس فتا وارد عمل شده و به دستور این ارگان بوده که آگهی‌ها حذف شده‌اند.

«ایمان مشعلچیان» مدیر روابط عمومی سایت دیوار در گفت‌وگو با دیجیاتو توضیح داد که سایت دیوار یک پلتفرم میزبان است و به جز مواردی که منع قضایی و امنیتی دارند، کلیه آگهی‌ها را بدون نظارت بر محتوا آنها منتشر می‌شود و هیچ منع قانونی در این مورد وجود ندارد. منتها چند عامل موجب شد تا دیوار این آگهی‌ها را حذف و از انتشار سایر آگهی‌هایی که این مضمون را دارند جلوگیری کند:

«اول آنکه احساس کردیم بازار سیاه در حال شکل‌گیری است و از آنجا که خرید و استفاده از این بلیت‌ها با شماره ملی امکان پذیر است و ممکن است یک بلیت به چند نفر فروخته شود و خریداران دچار مشکل شوند. همچنین تعداد زیادی از مخاطبان که بیشتر آنها از طرفداران پرسپولیس بودند از ما خواستند که این آگهی‌ها حذف شود. مجموعه دیوار نیز با در نظر گرفتن احتمال جرم و مسئولیت اجتماعی خود شب گذشته تمامی این آگهی‌ها را حذف کرد تا فضای سالم از بین نرود و مردم بتوانند با هزینه کمتر و متعارف به تماشای بازی بروند.»

فروش بلیت‌ های بازی پرسپولیس

به گفته مشعلچیان مواردی وجود دارند که خارج از موارد منع شده قانونی هستند و محدودیتی برای انتشار آنها وجود ندارد اما مسئولیت اجتماعی، واکنش مردم و احتمال بروز جرم موجب می‌شود تا دیوار این آگهی‌ها را حذف کند. چنانکه پیش از این آگهی‌های فروش کد‌ملی، دلار و مواردی از این قبیل از روی سایت حذف شدند:

«گاهی سوال می‌کنند چرا آگهی‌هایی که قیمت نامتعارف دارند حذف نمی‌کنید، پاسخ ما این است که ما بر محتوا و قیمت ها نظارت نداریم و اآنچه که در این سایت دیده می‌شود ماحصل آن چیزی‌ست که در جامعه دیده می‌شود. ما مثل آینه آنچه را در جامعه رخ می‌دهد بازتاب می‌دهیم و خارج از منطق است که آینه را بشکنیم درصورتیکه مشکل از جایی دیگر است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی