ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت تصویر در تصویر به گوگل کروم آمد

با توجه به تاییدیه چند روز پیش گوگل، بالاخره حالت «تصویر در تصویر» (Picture-in-Picture) به مرورگر کروم آمد و حالا کاربران همزمان با تماشای ویدیوها می‌توانند به کارهای مهم‌شان در بقیه تب‌های مرورگر هم برسند؛ ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

با توجه به تاییدیه چند روز پیش گوگل، بالاخره حالت «تصویر در تصویر» (Picture-in-Picture) به مرورگر کروم آمد و حالا کاربران همزمان با تماشای ویدیوها می‌توانند به کارهای مهم‌شان در بقیه تب‌های مرورگر هم برسند؛ بعد از فعال سازی این قابلیت، ویدیو در قالب یک جعبه شناور بالای صفحه قرار می‌گیرد و هر تبی را که در کروم باز کنید همچنان ویدیو نمایش داده خواهد شد.

البته این ویژگی کروم یک محدودیت وجود دارد؛ خود سازنده باید این قابلیت را در سایتش فعال کند و بنابراین همه ویدیوها فعلا نمی‌توانند تصویر در تصویر بشوند. در حال حاضر یوتوب از جمله‌ سایت‌هایی است که ویدیوهایش از تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کند و برای سایت‌هایی که هنوز به این ویژگی کروم مجهز نشده‌اند، می‌توانید از افزونه‌های این مرورگر هم کمک بگیرید.

بد نیست بدانید گوگل اوایل ماه مینی پلیر یوتوب را معرفی کرد که عملکردی شبیه به تصویر در تصویر کروم دارد. به کمک این ویژگی، کاربر می‌تواند به مشاهده ویدیو بپردازد و در همین حال محتوای دیگری را در صفحه‌ی اصلی سایت، جستجو کند. اما نکته اینجاست که مینی پلیر یوتوب تنها محدود به این سرویس استریم بوده و تصویر در تصویر کروم می‌تواند برای سایت‌های بیشتری استفاده بشود.

تصویر در تصویر کروم هم اکنون برای این ویژگی هم اکنون برای کروم، مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است و به زودی راهش را به گوشی‌های همراه هم باز می‌کند. تصویر در تصویر این روزها به ویژگی مرسوم و پردرخواستی در مرورگرها تبدیل شده و گوگل با آوردن این ویژگی به کروم توانست قابلیت‌های کلیدی مرورگرش را بیشتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی