ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قتل خاشقجی
تکنولوژی

هک سایت سرمایه‌گذاری عربستان و انتشار تصویری از قتل خاشقجی توسط بن‌سلمان

هکرها تصویری ساختگی از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را حین قتل جمال خاشقجی در صفحه اصلی سایت کنفرانس سرمایه گذاری پست کرده اند. ظاهرا تبعات قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی به این زودی تمام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

هکرها تصویری ساختگی از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را حین قتل جمال خاشقجی در صفحه اصلی سایت کنفرانس سرمایه گذاری پست کرده اند.

ظاهرا تبعات قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی به این زودی تمام نمی شود و حالا نوبت به هک وب سایت اجلاس سالیانه سعودی به نام « ابتکار سرمایه‌گذاری‌ های آتی » رسیده است. هکرها قبل از اینکه سایت از دسترس خارج شود، تصویری از محمد بن سلمان را در صفحه اصلی قرار داده بودند که شمشیری در دست داشته و بالای سر خاشقجی فقید ایستاده بود. پایین تصویر نیز متنی اعتراضی با این مضمون به چشم می خورد:

به خاطر امنیت کودکان در سراسر جهان از شما می خواهیم رژیم سعودی را تحریم کنید. این رژیم در کنار ایالات متحده باید مسئولیت اقدامات وحشیانه و غیرانسانی از جمله قتل شهروندش جمال خاشقجی و هزاران انسان بی گناه را در یمن بر عهده بگیرد.

ابتکار سرمایه‌گذاری‌ های آتی که با عنوان «داووس در بیابان» از آن نام برده می شود، کنفرانس سالانه ای است که در «ریاض»، پایتخت عربستان برگزار می شود. قتل خاشقجیبر اساس تصاویری که CBC News منتشر کرده در بخش دیگری از سایت به ویدیوهایی در سایت یوتیوب لینک داده شده که یکی از آنها به اجلاس دونالد ترامپ و بن سلمان ارتباط دارد. این سه ویدیو به تازگی و توسط حساب کاربری Bestnews2030 در یوتیوب منتشر شده اند.

کشته شدن خاشقجی تبعات بسیاری را برای دولت عربستان در پی داشته که از این می توان به قطع همکاری کمپانی بزرگ فناوری، محکومیت از سوی بسیاری از دولت های دنیا و برکنار شدن تعدادی از مقامات امنیتی بلندپایه این کشور اشاره کرد.

حکومت سعودی نیز تلاش هایی را برای کاهش جنجال ها صورت داده که ایجاد بات هایی در توییتر بخشی از آن بوده؛ هرچند این بات ها به سرعت توسط توییتر شناسایی و مسدود شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱ آبان ۱۳۹۷

    عالی!

  • hosein n
    hosein n | ۱ آبان ۱۳۹۷

    دمشون گرم ?

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱ آبان ۱۳۹۷

    شما هنوز آمریکا رو نشناختید. کشوری که بتونه دو میلیون انسان بی گناه رو فقط در حمله به عراق بکشه و بعد ماسمال کنه، برای زیردستش این کار راحت تره. اونایی هم که باور می کنن آمریکا راست میگه، خرن. الان ترامپ یه جور ماسمال می کنه و میره.

مطالب پیشنهادی