ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جریمه 50 هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز؛ صف های طویل در مراکز معاینه فنی

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه بین 4 تا 5 هزار تن از شهروندان تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌ دهند. از سوی دیگر، بر اساس گزارش بانک جهانی، شهر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه بین 4 تا 5 هزار تن از شهروندان تهرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌ دهند. از سوی دیگر، بر اساس گزارش بانک جهانی، شهر تهران سالانه 2.6 میلیارد دلار از آلودگی هوا خسارت می ‌بیند. تبعات ناشی از آلودگی هوا در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نفس جامعه را بند آورده است. گویا ما در یک جنگ تمام‌عیار هستیم و خود از آن بی‌ اطلاع هستیم.از روز سه شنبه طرح سراسری “کاهش” در تهران اجرا می‌ شود و بر این اساس خودروهای فاقد معاینه فنی در هر ساعت از شبانه ‌روز در صورت تردد در معابر جریمه می شوند. با توجه به آغاز فاز جدید طرح کاهش آلودگی هوا در 1 آبان ماه سال جاری خودروهای فاقد معاینه فنی به میزان 50 هزار تومان توسط دوربین های ترافیکی جریمه خواهند شد.
طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) با هدف‌ گیری معاینه فنی خودروها، آلایندگی اتوبوس‌ ها (اعم از اتوبوس‌ های سرویس ارگانی و حمل مسافر)، ناوگان حمل بار (اعم از وانت ‌ها، کامیونت‌ ها و کامیون ‌ها) جهت کاهش آلودگی هوا پیگیری میشود. لازم به توضیح است که سیاست‌ های کاهش آلودگی هوا با تأکید بر کاهش ذرات معلق تنظیم شده است. زیرا ذرات معلق مهمترین آلاینده شهر تهران هستند. به ‌ویژه ذرات کوچک‌ تر از 2.5 میکرون (2.5 PM) که عموماً ناشی از وسایل نقلیه موتوری، ناوگان خودروهای دیزلی، خودروهای سواری فرسوده دودزا و موتورسیکلتها هستند.معاینه فنیعلی پیرحسین لو مشاور معاون شهردار تهران در مورد تکلیف خودروهای نو گفت:

علاوه بر خودروهای دارای معاینه فنی معتبر، برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی خودروهایی که چهار سال یا کمتر از زمان تولیدشان گذشته باشد، نیز می‌ توانند درون معابر شهر تردد کنند و نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند. هرچند که ما معتقدیم این قانون مناسبی نیست چرا که حدود یک سوم خودروهای نو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی از تست های معاینه مردود شدند.

این طرح برای تمامی خودروها و وسایل نقلیه اجرا شده و تمامی این وسایل اعم از اتوبوس، کامیون و خودروهای شخصی و نظامی و دولتی شامل آن شده و در صورت نداشتن معاینه فنی جریمه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی