ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پایان نامه استیون هاوکینگ
کسب و کار

حراج ویلچر، پایان‌نامه و یادگارهای دیگری از استیون هاوکینگ

۲۲ شی مربوط به «استیون هاوکینگ» در یکی از معتبرترین مراکز حراج دنیا به نام «کریستی» به معرض فروش گذاشته می شوند. در میان این اشیاء با اررزش ویلچر اتوماتیک هاوکینگ نیز به چشم می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

۲۲ شی مربوط به «استیون هاوکینگ» در یکی از معتبرترین مراکز حراج دنیا به نام «کریستی» به معرض فروش گذاشته می شوند.

در میان این اشیاء با اررزش ویلچر اتوماتیک هاوکینگ نیز به چشم می خورد که به واسطه بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» و از بین رفتن سلول های عصبی ناچار به استفاده از آن شده بود. ویلچر مذکور در بخش اعظمی از زندگی این پروفسور همراه وی بوده و بسیاری امیدوارند به جای کلکسیون های شخصی به موزه ای عمومی راه پیدا کند.

علاوه بر این ویلچر که احتمالا با قیمت بالای ۲۰ هزار دلار به فروش می رسد، حراج کریستی شامل مجموعه ای از مدال ها و جوایز اعطا شده به وی بین سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۹، یک جلد از «تاریخچه مختصر زمان» با اثر انگشت نویسنده و نمایشنامه اورجینال مربوط به حضور هاوکینگ در کارتون سیمپسون ها است. پایان نامه استیون هاوکینگارزشمندترین شی این حراجی شاید پایان نامه PhD هاوکینگ با عنوان «خواص جهان های در حال انبساط» باشد که تنها ۵ کپی شناخته شده از آن وجود دارد و پس از انتشار به صورت عمومی در سال گذشته بیش از ۲ میلیون بار مشاهده شده است.

این نسخه ویژه نه تنها به امضای نویسنده مزین شده، بلکه یک معادله دست نویس پروفسور هاوکینگ نیز در آن به چشم می خورد. برآوردهای فعلی حاکی از این است که پایان نامه استیون هاوکینگ با قیمت بین ۱۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار چکش حراج خواهد خورد. پایان نامه استیون هاوکینگیکی دیگر از اقلام مربوط به وی دعوتنامه های مهمانی مشهور هاوکینگ برای مسافران زمان است که در سال ۲۰۰۹ برگزار شد. این دعوتنامه پس از برگزاری مهمانی برای گیرنده ها ارسال شد تا فقط مسافران واقعی زمان امکان شرکت در جشن را داشته باشند.

فروش اشیای متعلق به هاوکینگ بخشی از حراج بزرگتر «روی شانه های غول ها: نیوتون، داروین، اینشتین، هاوکینگ» است که شامل مقاله ها و آثاری از چهره های شاخص علمی است. این رویداد از هفته آیند شروع شده و خریداران تا یک هفته بعد از آن امکان ارائه پیشنهاد را خواهند داشت. علی رغم نام های بزرگی که در حراج کریستی به چشم می خورد، احتمالا پایان نامه استیون هاوکینگ بیش از همه جلب توجه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی