ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 9
تکنولوژی

مجوز واردات موبایل منوط به نصب پیام‌رسان داخلی؛ جزییات یک طرح پرحاشیه در مجلس

کارگروه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در این هفته در دستور کار خود قرار داده است. این طرح حاشیه‌های بسیاری از جمله تغییر مدیریت گذرگاه (Gateway) اینترنت بین‌الملل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۱

کارگروه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در این هفته در دستور کار خود قرار داده است. این طرح حاشیه‌های بسیاری از جمله تغییر مدیریت گذرگاه (Gateway) اینترنت بین‌الملل از دولت به نیروهای مسلح را مطرح کرده اما امروز «سیده حمیده زرآبادی»، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیجیاتو، با اعلام یکی دیگر از ماده‌های این پیش نویس خبر می‌دهد که طرح مورد بحث، به دنبال ایجاد محدودیت در واردات موبایل و صدور مجوز با شرط نصب یک پیام رسان داخلی اثرگذار برای واردکنندگان موبایل است.

وی همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«در یکی از ماده‌های این طرح گفته شده که مجوز واردات گوشی، منوط به نصب پیام‌رسان‌های اثرگذار است. البته اینکه مفهوم پیام‌رسان اثرگذار چیست، زیاد مشخص نیست. این یک کار بیهوده است. اینجا در وهله اول رانت ایجاد شده و ثانیاً این صرفاً یک اپلیکیشن است که مشتری می‌تواند آن را حذف کند.»

تحقیقات دیجیاتو حکایت از آن دارد که به جز «نصرالله پژمان‌فر»، نماینده اصولگرای مشهد، یکی موافقان پیش نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی سیده حمیده زرآبادی، نماینده اصلاح‌طلب قزوین بوده است. او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که آیا وی در تدوین این طرح پرحاشیه مشارکت داشته یا خیر می‌گوید:

«در تدوینش مشارکت نداشته‌ام اما آن را امضا کرده‌ام. من با اینکه همه‌ی این پیش نویس رای بگیرد، مخالفم و پیشنهاد هم داده‌ام که این موارد اصلاح شود. ولی برای شروع، و اینکه در این حوزه قوانینی داشته باشیم، باید اینکار انجام شود.»

در این میان رمضان‌علی سبحانی‌فر، نماینده اصلاح‌طلب سبزوار و رئیس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس، در خصوص تغییر مدیریت گذرگاه اینترنت بین‌الملل و الزام واردکنندگان موبایل به نصب پیام رسان‌ داخلی اثرگذار برای دریافت مجوز واردات به دیجیاتو می‌گوید:

«اینکه یک نفر طرحی بنویسد، و چند نفر هم امضا کنند، تبدیل به قانون نمی‌شود. من هم صرفاً شنیده‌ام که چنین طرحی در دست تهیه است. ولی اینکه چند نفر تایید کنند و حتی در کمیسیون رای بیاورد مشخص نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲ آبان ۱۳۹۷

    بیشتر اینها گوشی های ساخت کشورمون استفاده میکنند و سیستم عامل ملی روش نصب کردند و به هیچ عنوان از گوشی های ساخت دشمن مثل اپل و بلک بری و دیگه گوشی هایی که سیستم عامل شون هم ساخت دشمن هست مثل سامسونگ و هواوی و ... ابدا استفاده نمیکنند . جوک میگن!! وقتی چیزی از خودتون ندارین مریضین بقیه رو نمیزارین استفاده کنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی