ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اپ شهر فرودگاهی امام خمینی
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی؛ کاربردی و با کیفیت

فرودگاه امام خمینی به عنوان پر تردد ترین مجموعه فروشگاهی کشور، به تازگی از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند مسافران این فرودگاه را از هر محصول دیگری پیش از پرواز بی نیاز کند. اپلیکیشن ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

فرودگاه امام خمینی به عنوان پر تردد ترین مجموعه فروشگاهی کشور، به تازگی از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند مسافران این فرودگاه را از هر محصول دیگری پیش از پرواز بی نیاز کند.

اپلیکیشن جدید فرودگاه امام خمینی به راحتی می‌تواند جزو بهترین اپ‌های خدماتی ایرانی لقب بگیرد، و از نظر ویژگی‌ها و کیفیت محصول چیزی از اپلیکیشن‌های خارجی کم ندارد. با نصب و ورود به اپلیکیشن، از شما خواسته می‌شود که شماره موبایل خود را وارد کنید. با انجام این کار، کد یک بار مصرفی برایتان ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن مقدمات برای شروع کار با اپلیکیشن فراهم می‌شود.

با ورود به اپلیکیشن مطمئنا رابط کاربری زیبا و در عین حال جمع و جور آن نظرتان را جلب خواهد کرد. بخشی از امکاناتی اپ جدید فرودگاه امام خمینی در منوی دایره شکلی جای گرفته که با فشردن کلید «بعدی» امکانات دیگر اپلیکیشن نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، اپ جدید فرودگاه امام خمینی در کل شامل ۱۶ بخش مختلف می‌شود که با ورود به هر یک از آ‌نها می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید.

اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی

نام تمام بخش‌ها نیز به خوبی گویا و تعریف کننده امکاناتیست که می‌توانید دریافت کنید. مثلا با ورود به بخش «اطلاعات پرواز» می‌توانید با ارائه مبدا و مقصد سفر خود از اطلاعاتی چون ساعت و تاریخ پروازهای مختلف با خبر شوید. علاوه بر این در این بخش می‌توانید پروازهای مورد نظر خود را با فشردن آیکون «ستاره» به لیست «پروازهای من» اضافه کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در صفحه اول اگر بخش اطلاعات پرواز را کنار بگذاریم، به دو بخش «نقشه فرودگاه» و «مسیریابی» می‌رسیم که می‌توان به کمک آن‌ها آدرس فرودگاه را راحت‌تر پیدا کرد و سردرگم نشد. جالب اینکه اگر از شهرهای دیگر بخواهید به سمت فرودگاه امام حرکت کنید، می‌توانید با ورود به بخش «مسیریابی» نقشه مترو، برنامه حرکت قطارها، قیمت انواع بلیط و زمانبندی ایستگاه‌ها را نیز مشاهده کنید.

علاوه بر این با ورود به بخش «استعلام ممنون الخروجی» نیز می‌توانید پیش از خرید بلیط پروازهای خارجی از وضعیت ممنوع الخروجی خود نیز مطلع شوید. همچنین می‌توانید با ورود به بخش‌های «نرخ ارز» و «آب و هوا» از وضعیت هر یک از آن‌ها نیز با خبر شوید و بسته به شرایط برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

در کنار تمام ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بخش «پرداخت عوارض» را نیز خواهید داشت که می‌توان به کمک آن خیلی راحت و بدون معطلی عوارض خروج از کشور را پرداخت کرد. ضمنا می‌توان از طریق اپ، هتل و CIP نیز رزرو کرد و در کارها کمی جلو افتاد.

همه این‌ها ویژگی‌های خوبی هستند و از هر نظر اپ شهر فرودگاهی امام خمینی را به اپلیکیشنی تکمیل و کاربردی تبدیل می‌کنند. اما هنوز از مهترین ویژگی این اپلیکیشن که در اصل برگ برنده آن است برایتان نگفته‌ایم. اپ جدید فرودگاه امام خمینی دستیار صوتی هوشمندی دارد که در گوش دادن به فرمان‌‌های صوتی کاربر بی‌نظیر است و در عمل به آن‌ها بی‌نظیرتر.

تقریبا در چند باری که دستیار صورتی اپ را مورد بررسی قرار دادیم هیچ خطایی در عملکرد آن دیده نشد. به محض فشردن آیکن میکروفون سریعا این دستیار هوشمند فعال می‌شود و منتظر می‌ماند تا فرمانی که در حال ادای آن هستید تمام شود.

اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی

سپس این دستیار هوشمند فورا شما را به بخشی که در فرمان صوتی به آن اشاره کرده بودید ارجاع می‌دهد و کاری می‌کند که حین استفاده از اپ احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اما تنها مشکل دستیار هوشمند اپ این است که امکان دسترسی به آیکن میکروفون در تمام بخش‌های رابط کاربری وجود ندارد. از آنجا که این دستیار هوشمند با فرمان‌ صوتی قابل فراخوانی نیست این مشکل کمی توی ذوق می‌زند و مانع از آن می‌شود که بیشتر از فرمان‌های صوتی استفاده کنید.

علاوه بر این، طراحی دایره‌ای شکل منوی اصلی اپ نیز یک ایراد خیلی جزئی دارد. به طور کلی با فشردن کلید «بعدی» فقط یک بلیط بدون بازگشت به منوهای بعدی دریافت خواهید کرد و به هیچ کلیدی وجود ندارد که به کمک آن بتوانید به منو‌های قبلی باز گردید.

تنها را بازگشت به منوهای قبلی این است که آنقدر کلید «بعدی» را بفشارید تا به جای اول خود باز گردید. شاید این موضوع ایراد بزرگی نباشد اما در حین استفاده از اپ می‌تواند کمی آزارتان بدهد. با این حال، این ایرادات ریز و درشت به هیچ وجه از ارزش‌های اپ شهر فرودگاهی امام خمینی کم نمی‌کنند و اگر مدام با هواپیما در حال سفر هستید مطمئنا از داشتن آن روی موبایل تان پشیمان نمی‌شوید.

شهر فرودگاهی امام خمینی

شهر فرودگاهی امام خمینی

سازنده: شهر فرودگاهی امام خمینی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲ آبان ۱۳۹۷

    وقتی کسی پاسپورتش ویزا و مهر ایران رو خورده باشه از اعتبار پاسپورتش کم میشه مگه مغزشو خر خورده باشه بره ایران،

مطالب پیشنهادی