ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

6eb3d139-2018-dacia-duster-pickup-by-romturingia-1
خودرو

تبدیل نسل جدید رنو داستر به وانت؛ ایده ای آشنا برای خودروسازان ایرانی

در اکتبر 2014 بود که شرکت رومانیایی Romturingia در اقدامی جالب با ایجاد تغییراتی در بدنه، شاسی بلند رنو داستر (داچیا داستر) را به یک پیکاپ تبدیل کرد. از این پیکاپ دو رگه حدود 500 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در اکتبر 2014 بود که شرکت رومانیایی Romturingia در اقدامی جالب با ایجاد تغییراتی در بدنه، شاسی بلند رنو داستر (داچیا داستر) را به یک پیکاپ تبدیل کرد. از این پیکاپ دو رگه حدود 500 دستگاه مخصوص شرکت های حمل و نقل تولید شد.

رنو پس از حدود شش ماه، رنو نسخه رسمی پیکاپ داستر را با پسوند Oroch در آمریکای جنوبی معرفی نمود. این پیکاپ به دلیل چهار درب بودن از فضای بار کمتری در مقایسه با نمونه توسعه یافته توسط Romturingia برخوردار بود. به همین خاطر مدل رومانیایی برای حمل بار و لوازم فضای بیشتری ارایه کرده و کارایی بهتری داشت.

duster Orochرنو داستر

حال با گذشت یک سال از زمان عرضه نسل دوم رنو/داچیا داستر و تعلل سازنده در ارایه نسخه پیکاپ آن، شرکت رومانیایی دوباره دست به کار شده و پیکاپ نسل دوم داستر را نیز ارایه کرده است.

پیکاپ داستر نسل دوم برای اولین بار ماه گذشته و در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر در معرض دید عموم قرار گرفت. این پیکاپ بر اساس فرمول قبلی Romturingia شکل گرفته و برخلاف Oroch دارای دو درب است.

129b3b25-2018-dacia-duster-pickup-by-romturingia-5

برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به کف اتاق، رومانیایی ها از یک پوشش کمک گرفته اند. به همین خاطر خریداران این پیکاپ غیر رسمی می توانند با خیالی راحت لوازم مورد نیاز را جابجا کنند.

آنطور که تصاویر موجود نشان می دهند مهندسین Romturingia با نهایت دقت نسبت به تغییر شکل اتاق داستر و حذف ستون B به بعد اقدام کرده اند، طوری که نسخه نهایی به احتمال زیاد می تواند استانداردهای کارخانه را پاس کند.

f78bbaa7-2018-dacia-duster-pickup-by-romturingia-4

علی رغم ایجاد تغییر کاربری، در بخش قوای محرکه و موتور تغییر خاصی رخ نداده است. در زیر کاپوت داستر پیکاپ همان موتور 1.5 لیتری توربودیزل قرار دارد. این موتور 109 اسب بخار قدرت را دارا بوده و به لطف سیستم 4WD می تواند در زمان های لازم هر چهار چرخ را به حرکت در بیاورد.

bb7fa907-2018-dacia-duster-pickup-by-romturingia-2

مشخص نیست که Romturingia برای تولید چند دستگاه از نسخه پیکاپ نسل دوم داستر برنامه ریزی کرده؛ همچنین درباره قیمت و فراهم بودن امکان خرید این پیکاپ برای عموم مردم اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱ آبان ۱۳۹۷

    داستر کوچیکه و وانتش افتضاح میشه

  • hosein n
    hosein n | ۱ آبان ۱۳۹۷

    خیلی بهش میاد اتفاقا چهرش به پیکاپ بیشتر می‌خورد از اول تا شاسی. خودروی محبوب روس ها و در آینده نزدیک ایرانی ها?

مطالب پیشنهادی