ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 10 به باتری گرافینی مجهز می شود؟

سال گذشته پتنت جدیدی از شرکت سامسونگ بدست آمد که نشان می‌داد این شرکت در حال توسعه‌ی باتری گرافینی است که می‌تواند تا ۴۵ درصد انرژی بیشتری نسبت به همتایان لیتیوم یونی خود ذخیره کند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

سال گذشته پتنت جدیدی از شرکت سامسونگ بدست آمد که نشان می‌داد این شرکت در حال توسعه‌ی باتری گرافینی است که می‌تواند تا ۴۵ درصد انرژی بیشتری نسبت به همتایان لیتیوم یونی خود ذخیره کند. حال یکی از منابع آگاه صنعت تلفن ‌هوشمند مدعی شده که روند توسعه باتری گرافینی سامسونگ تقریباً تکمیل شده و این کمپانی کره‌ای می تواند در صورت نیاز، از آن در پرچمداران بعدی خود یعنی سری گلکسی اس 10 بهره ببرد.

باتری گرافینی

همانطور که اشاره شد، مهمترین مزیت باتری های گرافینی، توانایی ذخیره انرژی بهتر آن‌هاست. علاوه بر این باتری های گرافینی سرعت شارژ بیشتری دارند و ۵ برابر سریعتر از همتایان کنونی شارژ می‌شوند. بدین صورت اگر شارژ شدن کامل یک باتری لیتیوم یونی ممکن است یک ساعت به طول انجامد، برای شارژ کردن جایگزین‌های گرافینی‌، تنها لازم است که ۱۲ دقیقه سپری گردد. همچنین باید گفت که باتری های جدید علیرغم ظرفیت و سرعت شارژ بیشترشان، دیرتر از مدل‌های قبلی فاسد و بدون استفاده می‌شوند.

حال اگر تولید این مدل باتری ها از مدل آزمایشی خارج شوند و به مرحله تولید انبوه برسند، هزینه‌ی توسعه آنها بسیار ارزانتر از گزینه‌های لیتیوم یونی موجود در بازار می‌شود. گفتنی است باتری های گرافینی با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارند و استفاده از آنها، آسیب کمتری به طبیعت وارد می‌کند.

شاید بهترین قابلیت این باتری‌های جدید که ممکن است بسیاری را به یاد آتش گرفتن موبایل هوشمند گلکسی نوت 7 بیاندازد، ضد انفجار بودن آنهاست چرا که مکانیزم بکار رفته در این باتری‌ ها، بسیار با مدل‌های قدیمی تفاوت دارد و به همین دلیل امکان انفجار یا آتش سوزی را بسیار پایین می‌آورد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست سامسونگ قصد دارد این باتری‌ها را در کدامیک از تلفن‌های هوشمند بکار ببرد اما به نظر می‌رسد سری گلکسی اس 10 گزینه‌ی مناسبی برای آغاز استفاده از این مدل باتری‌ها باشد.

 

تماشا کنید: عصر گرافین

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱ آبان ۱۳۹۷

    واو اگ اینکارو بکنه بعد از سال ها یه دلیل خوب پیدا میشه تا گوشیمو عوض کنم

مطالب پیشنهادی