ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایپرلوپ وان

خداحافظی ریچارد برانسون با ریاست هایپرلوپ‌وان به دنبال انتقاد از عربستان

مدت کوتاهی پس از  انتقاد ریچارد برانسون از حکومت سعودی و تعلیق همکاری با آنها، وی از ریاست هایپرلوپ وان کناره گیری کرده است. برانسون دلیل کناره گیری خود را نیاز این کمپانی به رئیسی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

مدت کوتاهی پس از  انتقاد ریچارد برانسون از حکومت سعودی و تعلیق همکاری با آنها، وی از ریاست هایپرلوپ وان کناره گیری کرده است.

برانسون دلیل کناره گیری خود را نیاز این کمپانی به رئیسی اعلام کرده که همزمان با پیشرفت برنامه ها نقش پر رنگ تری را ایفا کند:

احساس می کنم کمپانی در این مرحله از پیشرفت به رئیسی عملگراتر نیاز دارد که روی کسب و کار و فرصت های آن تمرکز کند. پایبندی به این تعهدات برای من سخت است چون بخش عمده ای از وقتم صرف سرمایه گذاری های خیرخواهانه و کسب و کارهای متعدد «ویرجین گروپ» می شود.

با این حال برخی کناره گیری وی را به جنجال های پیرامون قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار فقید عربستانی مرتبط دانسته اند. خاشقجی سه هفته قبل به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد و بعدا مشخص شد که وی در این کنسولگری به قتل رسیده است.هایپرلوپ وانهفته گذشته برانسون در واکنش به این رویداد از لغو دو پروژه گردشگری خود با مشارکت عربستان سعودی و تعلیق مذاکراتش با مقامات این کشور در مورد سرمایه گذاری یک میلیون دلاری عربستان سعودی در شرکت های فضایی ویرجین خبر داده بود.

به دنبال انتشار این بیانیه حکومت سعودی که قرار بود یک میلیارد دلار در هایپرلوپ وان سرمایه گذاری کند، انصراف خود از ادامه همکاری اش با این کمپانی را اعلام کرد. عدم تزریق این مبلغ هنگفت به کمپانی مذکور برنامه های آنها را با چالش مواجه می کند.

یکی از سخنگویان هایپرلوپ وان با تایید استعفای ریچارد برانسون از ادامه همکاری با ویرجین گروپ خبر داده است:

در مرحله فعلی از پیشرفت پروژه ها به مدیری با فعالیت بیشتر نیاز داریم و صندلی ریاست نیز به یکی از مدیران فعلی شرکت خواهد رسید. ما از ریچارد برای خدمات و نگرشش به عنوان رییس تشکر کرده و برای پیشبرد پروژه ها به همکاری با ویرجین گروپ ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۱ آبان ۱۳۹۷

    خاک بر سر آمریکا.... تحقیر از این بالاتر؟ فقط پول اونجا مهمه. البته ایرانم داره به همون سمت میره و پول کاملا جای اخلاقو گرفته

مطالب پیشنهادی