ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیرودینامیک فعال؛ پتنت جدید جنرال موتورز برای نسل تازه شورولت کوروت

اخیرا دو پتنت ثبت شده توسط شرکت بزرگ GM به صورت عمومی انتشار یافته که نشان می دهد این شرکت در حال کار بر روی نوع جدیدی از بال های عقب برای خودرو های خود ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

اخیرا دو پتنت ثبت شده توسط شرکت بزرگ GM به صورت عمومی انتشار یافته که نشان می دهد این شرکت در حال کار بر روی نوع جدیدی از بال های عقب برای خودرو های خود بوده و تکنولوژی های آیرودینامیکی خودرو را هدف قرار داده است. پتنت دیگر این شرکت شان با توجه به عکس های منتشر شده احتمالا در مدل بعدی کوروت مورد استفاده قرار می گیرد.

قبلا نیز پتنتهایی با چنین عناوینی توسط جنرال موتور ثبت شده بود. اولین پتنت ثبت شده از هماهنگی بین بخش های مختلف خودرو برای کنترل بال عقب و ورودی های هوای به درون موتور خبر می داد. این پتنت با توجه به شتاب چرخش فرمان، ترمز کردن و سنسور سرعت سنج قرار داده شده بر روی چرخ جلو، بال عقب و وردی های هوای موتور را تنظیم می کند.

پتنت

پتنت دوم که در واقع ایده تکمیل شده ای از پتنت اولی است جزئیات بیشتری از این طرح ها را در اختیار قرار می دهد و به کمک آن می توان به ایده اصلی که جنرال موتور در سر دارد پی برد. تکنولوژی هایی که مطابق با پتنت مذکور مورد استفاده قرار میگیرند در واقع فشار های طولی و عرضی لاستیک ها را سنجیده و با توجه به آن ها تغییرات آیرودینامیکی لازم را اعمال می کنند. یک حسگر نیز در جلو خودرو داده ها را بررسی کرده و بال عقب را با شرایط هماهنگ می کند.

شرکت GM هر دو این پتنت ها را در سال 2016 به ثبت رسانده بود که تا به امروز به صورت رسمی منتشر نشده بودند. اما با توجه به تاریخ ثبت انتظار می رود به زودی شاهد استفاده از آن در خیابان ها باشیم.

هرچند با توجه به پتنتهای منتشر شده انتظار می رود که شورولت از این تکنولوژی در نسل جدید کوروت استفاده کند اما عکس های جاسوسی  تازه انتشار یافته خبر از بهره مندی از این پتنت ها و استفاده از بال های عقبی نمی دهد. البته این احتمال نیز دور از واقعیت نیست که ممکن است بال های عقب زیر کاغذ های رنگی کوروت آزمایشی محو شده باشد. بنابراین نمی توان تا زمان عرضه رسمی جدید ترین مدل کوروت در این باره نظر دقیق داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی