ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سهم ایرانیان از میزان آلودگی در جهان
تکنولوژی

معاون وزیر صنعت: ایرانیان ٧٢ درصد بیشتر از سهم خود جهان را آلوده می کنند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که سرانه آلوده کردن جهان توسط ایرانیان 1.72 درصد نسبت به سرانه جهانی است تاکید کرد که ملت ایران، ٧٢ درصد بیشتر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که سرانه آلوده کردن جهان توسط ایرانیان 1.72 درصد نسبت به سرانه جهانی است تاکید کرد که ملت ایران، ٧٢ درصد بیشتر از سهم خود جهان را آلوده می کنند. «برات قبادیان» با ذکر اینکه جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان است افزود: «سهم ما از آلودگی هم قاعدتا باید یک درصد باشد ولی این رقم نزدیک به دو درصد (1.72) است.»

سهم ایرانیان از میزان آلودگی در جهان

قبادیان باور دارد که پیش از انقلاب صنعتی اول تمام فعالیت‌های صنعتی جمعیت آن روز توسط نیروی انسانی و دامی انجام می‌شد و سپس این مسئولین‌ها با ورود برق شکل دیگری گرفت و بعدتر با انقلاب صنعتی سوم و ورود رایانه، همه چیز دچار تحول شد. او با تاکید به انقلاب صنعتی چهارم و ورود هوش مصنوعی به این مقوله تاکید داشت که ایران هنوز اول این راه است:

«در بحث انرژی مشکلاتی داریم یکی نحوه مصرف ما است، بر اساس آمار مصرف انرژی در کشور ما 2.5 برابر میانگین جهانی است که باید کنترل شود.»

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به فعالیت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در ایران با هدف کاهش آلایندگی های زیست محیطی اشاره کرد و یاد آورد شد که ایران در کنار کشورهایی چون هند و پاکستان، از فناوری برای کاهش آلایندگی در راستای مصرف انرژی استفاده نکرده‌اند: «ایران طرفیت بالایی در منابع سوختی تجدیدپذیر مانند خورشید، باد، زمین گرمایی و آبی دارد اما به سمت استفاده از انها حرکت نکرده ایم یا این حرکت بسیار کند بوده است.»

سهم ایرانیان از میزان آلودگی در جهان

به گفته قبادیان تا کنون برنامه بهره وری انرژی در صنایع کلیدی با کمک مالی صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF)، مشترکا توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) و شرکت بهینه‌­سازی مصرف سوخت کشور (IFCO) به عنوان همکار ملی پروژه و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، از سال 2012 تا 2018 در کشور اجرا شده است. او اما باور دارد که این قبیل رویدادها باید بیشتر و گسترده‌تر رخ دهد تا سرانه مصرف انرژی و میزان آلایندگی ایران کاهش بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۲ آبان ۱۳۹۷

    ایرانیان؟ 500 نفر حالا 1000 نفر توی این ممکلت و توی 40 سال آلودگی رو به وجود آوردن مردم عادی مگر کارخونه ( همه نوعش ) دارن؟ آلودگی های دزدی و دروغ و ربا و ریا و اختلاس و باندبازی و پارتی و ... هم که بماند.

  • mohammad_reza_hosseini_pur
    mohammad_reza_hosseini_pur | ۲ آبان ۱۳۹۷

    داداش تو پراید و پژو رو ببر جاش بذار تسلا و ماشین های برقی با قیمت مناسب بیاد ما قول میدیم آلوده نکنیم!!!!!!!!!!!
    از تکنولوژی هفتاد سال پیش چه انتظاری داره!!!!!!!!!!? ? ? ? ? ? ? ? !!!!

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲ آبان ۱۳۹۷

    آره آدماش خصوصا...

  • vahid kamali
    vahid kamali | ۲ آبان ۱۳۹۷

    بابا به چه زبانی بگوییم ...
    قیمت فراورده های نفتی رو باید(میخوایم )گران کنیم.

مطالب پیشنهادی