ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاهبرداری اندرویدی
تکنولوژی

بازدید جعلی از اپلیکیشن های اندرویدی و کلاهبرداری کلان از شرکت های تبلیغاتی

براساس گزارش نشریه بازفید، به دنبال تشکیل حلقه کلاهبرداری جدیدی متشکل از ۱۲۵ اپلیکیشن اندرویدی و وبسایت سرقت چند صد میلیون دلاری از درآمدهای تبلیغاتی آنها را به دنبال داشته است. طبق این گزارش کلاهبرداران ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

براساس گزارش نشریه بازفید، به دنبال تشکیل حلقه کلاهبرداری جدیدی متشکل از ۱۲۵ اپلیکیشن اندرویدی و وبسایت سرقت چند صد میلیون دلاری از درآمدهای تبلیغاتی آنها را به دنبال داشته است. طبق این گزارش کلاهبرداران از طریق شرکتی ساختگی به نام We Purchase Apps اقدام به خرید اپلیکیشن های معتبر از توسعه دهندگان می کردند و در ادامه مالکیت آن اپ ها به شرکت های دیگری منتقل می شد. آن شرکت ها نیز با تحلیل رفتار کاربران و بررسی تعاملاتشان اقدام به ایجاد بازدید جعلی از تبلیغات درون برنامه ای می کردند و با این روش میلیون ها دلار پول به جیب می زدند.

در ادامه این روند، اطلاعات به دست آمده از کاربران برای برنامه ریزی شبکه ای از بات ها مورد استفاده قرار می گرفت که به سمت اپ های خریداری شده هدایت می شدند و آن بات ها با کمک دیتای واقعی شروع به تقلید رفتار کاربران می کردند. این ربات ها در واقع تحت پوشش آن دسته از کاربران واقعی قرار می گرفتند که همچنان با اپ ها تعامل داشتند.

بازدید جعلی و کلاهبرداری میلیونی از تبلیغات

با این کار آمار کاربران اپ ها و وبسایت های خریداری شده به طرز غیرواقعی بالا می رفت و شرکت ها برای تبلیغات درون برنامه ای در آنها ابراز تمایل می کردند و در نهایت درآمد ناشی از تبلیغات آن به جیب شرکت مالک آن اپ سرازیر می شد.

گزارش خبری بازفید گوگل را (به عنوان یکی از قربانیان این کلاهبرداری) از ماجرا مطلع نموده و این شرکت اقدامات لازم را برای مقابله با آن انجام داده است. غول جستجوگر در خبری جداگانه اعلام نموده که چندین اپ مرتبط با این کلاهبرداری را هم از شبکه تبلیغات خود و هم پلی استور حذف نموده است. البته برخی از اپ های بزرگ تر که در گزارش بازفید به آنها اشاره شده (از جمله اپی به نام EverythingMe که بالغ بر ۲۰ میلیون نصب داشته) همچنان در پلی استور موجود هستند.

براساس گزارش گوگل حدودا ده میلیون دلار به واسطه ویوهای ساختگی از سوی تبلیغ دهندگان کلاهبرداری شده است اما این مبلغ شاید رقم کوچکی از خسارت وارده باشد چراکه شرکتی به نام Pixalate (که در زمینه تشخیص کلاهبرداری فعالیت دارد) نخستین بار در ماه ژوئن متوجه این اتفاق شد و برآورد نمود که یک اپ خاص گاهی تا ۷۵ میلیون دلار برای شرکت های تبلیغاتی هزینه داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی