ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست سرعت
تکنولوژی

مقایسه سرعت عملکرد آیفون XS Max و پیکسل ۳ ایکس ال [تماشا کنید]

مشاهده عملکرد تلفن های هوشمند و مقایسه شان با یکدیگر نیازمند برخی ابزارهای خاص است و آن ابزارها بنچمارک های مختلفی هستند که برای این منظور طراحی شده اند، با این حال اما آنچه که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

مشاهده عملکرد تلفن های هوشمند و مقایسه شان با یکدیگر نیازمند برخی ابزارهای خاص است و آن ابزارها بنچمارک های مختلفی هستند که برای این منظور طراحی شده اند، با این حال اما آنچه که در بنچمارک ها مشاهده می شود لزوما با عملکرد واقعی تلفن های هوشمند همخوانی ندارد و دقیقا به همین خاطر است که از گوشی ها تست سرعت گرفته می شود تا عملکردشان در شرایط عادی و استفاده معمول یک کاربر سنجیده شود.

همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده میکنید پیکسل ۳ ایکس ال در تست سرعت توانست با آیفون XS Max در دور نخست برابری کند اما در دور دوم آزمایش محصول اپل پرچمدار جدید گوگل را با اقتدار کنار می زند. در واقع به نظر می آید که پیکسل ۳ ایکس ال برای باز نگه داشتن اپ های بزرگ تر یا کش کردن آنها در پس زمینه با مشکل روبرو است که البته جمعی از کاربران این موبایل پیشتر در برخی فوروم ها به آن اشاره کرده اند.

و با وجود آنکه پیکسل ۳ ایکس ال (مروری بر بررسی های انجام شده روی این اسمارت فون) و آیفون XS Max هر دو چهار گیگابایت رم دارند می توان مشاهده کرد که مشکلات اخیر به وجود آمده برای حافظه پیکسل ۳ ایکس ال اصلی ترین علت بروز این اتفاق باشد. اما اینکه چرا گوگل تصمیم گرفته در هر دو پرچمدار امسالش به ۴ گیگابایت رم رضایت دهد در حالی که میان رده های اندرویدی امروزی غالبا بیشتر از این میزان حافظه رم دارند سوالی است که پاسخگویی به آن صرفا از عهده مدیر واحد سخت افزاری این شرکت بر می آید.

هرچند باید در نظر داشت که این اسپید تست هم برای اندازه گیری عملکرد واقعی دستگاه مناسب نیست چراکه در واقع به اندازه گیری زمانی می پردازد که در آن سیستم اپ ها را از حافظه فلش روی حافظه عملیاتی بارگذاری میکند. علاوه بر اینها مساله تاخیر شبکه هم مطرح است که باید در نظر گرفته شود چراکه اغلب اپلیکیشن ها برای دانلود دیتا نیازمند یک ارتباط اختصاصی هستند. و در نهایت اینکه در این تست شما به عنوان کاربر مراقب اپ هایی که از حافظه کش خارج می شوند نخواهید بود و به همین خاطر نتایج ممکن است بسته به اپ های مورد استفاده متفاوت باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ آبان ۱۳۹۷

    مقایسه اندروید با ای او اس در هر شرایطی اشتباهه. چون نحوه اجرای این دو متفاوته. اندروید در واقع روی یه ماشین مجازی اجرا میشه ولی ای او اس مستقیم اجرا میشه . برای همین قدرتمندترین دیوایس اندرویدی باز هم سرعتش کمتر از ای او اس هست. برای همینه که ایفون با دوهسته سریعتر از هشت هسته ای اندرویدی هاست.

  • امیر
    امیر | ۲ آبان ۱۳۹۷

    این پسره دیوید ایرانیه و شدیدا هم آیفون فنه... قبلا چنتا ویدیو ازش دیدم. من شک ندارم برنامه هایی رو انتخاب کرده که توی اندروید دیر اجرا میشه و بهینه نیست.

    • Khashayar
      Khashayar | ۲ آبان ۱۳۹۷

      کاملا داری اشتباه میگی و اصلا ایفون فن نیست
      و کلا فن هیچ برندی نیست
      اون برنامه هایی هم که تست میکنه از ازل همینا بوده و احتمالا تا ابد هم همینا خواهند بود

مطالب پیشنهادی