ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیو P70
تکنولوژی

چیپست میان رده هلیو P70 مدیاتک معرفی شد

چیپست های مدیاتک شاید در اغلب پرچمداران اندرویدی عرضه شده به نیم کره غربی دنیا حضور نداشته باشند با این حال اما وقتی نوبت به موبایل های میان رده و اقتصادی می رسد این شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۱

چیپست های مدیاتک شاید در اغلب پرچمداران اندرویدی عرضه شده به نیم کره غربی دنیا حضور نداشته باشند با این حال اما وقتی نوبت به موبایل های میان رده و اقتصادی می رسد این شرکت دوشادوش رقیب اصلی خود یعنی کوالکام حرکت می کند و در بازار کشورهایی نظیر چین و هند توانسته جای پایی برای خود محکم نماید.

در همین راستا مدیاتک دقایقی پیش از چیپست P70 رونمایی کرد که با تکیه بر «موفقیت جهانی چیپست P60» ساخته شده؛ همان سیستم روی چیپی که توان پردازشی موبایل هایی نظیر نوکیا ۵.۱ پلاس، اوپو F9 و F9 Pro را تامین می کند.

رقیب فعلی این چیپست نیز اسنپدراگون ۶۷۵ است که روز گذشته معرفی شد و باید بگوییم که محصول مدیاتک به خاطر پشتیبانی از هوش مصنوعی و همچنین قابلیت هایش برای اجرای نرم و بدون خلل بازی ها و همچنین برخی توانمندی ها در زمینه عکاسی، گام به گام رقیب آمریکایی خود یعنی اسنپدراگون ۶۷۵ پیش می رود.

هلیو P70

شرکت های تولید کننده موبایل قادر خواهند بود که از هلیو P70 در محصولاتی با دوربین های تا ۳۲ مگاپیکسل و همچنین گوشی های مجهز به آرایه دوربین های دوگانه با ترکیب حسگرهای ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده نمایند.

این سیستم روی چیپ که برمبنای معماری ۱۲ نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شده انرژی را به بهترین شکل ممکن مصرف می کند تا توازنی منطقی میان عملکرد بالا و بهره وری انرژی آن پدید آید.

هلیو P70 دارای هشت هسته پرازشی با ترکیب کورتکس A73 با سرعت کلاک ۲.۱ گیگاهرتز (که عملکرد دستگاه را تضمین می کنند و افزایش سرعت ۱۳ درصدی را نسبت به نسل قبل برایش به ارمغان می آورند) و همچنین A53 است که مصرف انرژی کمتر را برای آن ممکن خواهد کرد. واحد پردازش گرافیکی این سیستم روی چیپ نیز Mali-G72 MP3 است که بیشینه فرکانسی برابر با ۹۰۰ مگاهرتز دارد و تجربه گیمینگ خوبی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر اینها یک واحد پردازش هوش مصنوعی چند هسته ای نیز با چیپست هلیو P70 یکپارچه سازی شده که کلاک هسته ای تا ۵۲۵ مگاهرتز دارد و در نتیجه توان آن در زمینه هوش مصنوعی تا ۳۰ درصد بهتر از نسل پیشین خواهد بود.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که مدیاتک کلیه استانداردهای ارتباطی جدید را هم برای این چیپست در نظر گرفته تا هم شرکای تولید کننده موبایلش راضی باشند و هم کاربران نهایی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی