ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک اتفاق عجیب در ایالات متحده؛ افزایش آمار سرقت ایربگ محصولات هوندا

دارندگان محصولات نسبتا مدل بالای هوندا در ایالات متحده با مشکل عجیبی روبرو شده اند. به گفته یکی از پایگاه های خبری، سارقین اخیرا علاقه زیادی به خودروهای این کمپانی ژاپنی نشان داده و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

دارندگان محصولات نسبتا مدل بالای هوندا در ایالات متحده با مشکل عجیبی روبرو شده اند. به گفته یکی از پایگاه های خبری، سارقین اخیرا علاقه زیادی به خودروهای این کمپانی ژاپنی نشان داده و در مناطق مختلف اقدام به دزدیدن ایربگ هایشان می کنند.

میامی، نیویورک سیتی و واشینگتن برخی از شهرهایی هستند که پلیس سرقت از ساخته های هوندا در آنها را رو به افزایش گزارش کرده است. ظاهرا ایربگ های سرقت شده، راهی تعمیرگاه ها شده و یا بصورت آنلاین فروخته می شوند.

به گفته سازمان ملی بیمه جرایم ایالات متحده (NICB) سالانه حدود 50 هزار ایربگ در خاک این کشور دزدیده می شوند. با وجود این تمرکز سارقین بر روی مدل های هوندا، به ویژه سیویک و آکورد کمی عجیب و غیر عادی به نظر می رسد.

به طور کلی با توجه به تقاضای بالا برای ایربگ راننده از یک سو و قیمت نسبتا زیاد از سوی دیگر، سارقین علاقه وافری به این بخش از خودروها دارند. در بازار سیاه برای هر ایربگ رقمی بین 200 الی 300 دلار پرداخت می شود؛ هر چند در برخی موارد تا 1000 دلار نیز برای ایربگ های مسروقه پیشنهاد می شود. افرادی که خود اقدام به تعویض ایربگ می کنند یا کسانی که شغل های موقت و پاره وقت دارند، جزو مشتریان بالقوه ایربگ های دزدیده شده هستند.

takata-airbag

سازمان ملی بیمه جرایم ایالات متحده در اظهار نظری جالب افزوده ایربگ ها به دلیل جداسازی و نصب راحت و همچنین سود قابل توجه، نزد تعمیرگاه هایی که به صداقت کاری اعتقادی ندارند، بسیار محبوبند؛ مالکین چنین تعمیرگاه هایی با نصب ایربگ های سرقتی از مالکین یا شرکت های بیمه، بهای نمونه های نو را دریافت نموده و سود بیشتری را به جیب می زنند.

نکته جالب توجه اینکه شرکت هوندا پرفروش بودن محصولات خود را علت اصلی بیشتر بودن آمار مربوط به سرقت ایربگ ها، اعلام کرده است. با این حال بعضی از کارشناسان معتقدند این نوع دزدی، با ایرادات و فراخوان های مربوط به ایربگ های تاکاتا در ارتباط است.

بد نیست اشاره کنیم حدود 12 میلیون خودروی ساخت هوندا (با در نظر گرفتن مدل های برند آکیورا) در ایالات متحده مشمول فراخوان های مربوط به ایربگ های ساخت تاکاتا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۳ آبان ۱۳۹۷

    خدارو شکر ما تو ایران دزد نداریم هرچی دزده جمع شده ایالات متحده

مطالب پیشنهادی