ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل غول‌های اندرویدی را به ارائه مرتب بروزرسانی‌های امنیتی مجبور می‌کند

اردیبهشت امسال بود که مشخص شد گوگل به زودی ارائه‌ی پچ‌های امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی را عرضه می‌کند تا امنیت سیستم عامل خود را افزایش دهد. روز گذشته یک کپی از قراداد جدید گوگل و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اردیبهشت امسال بود که مشخص شد گوگل به زودی ارائه‌ی پچ‌های امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی را عرضه می‌کند تا امنیت سیستم عامل خود را افزایش دهد. روز گذشته یک کپی از قراداد جدید گوگل و همه‌ی جزئیات آن منتشر شد که بیانگر مواردی است که پیش از این مبهم بود.

با توجه به این قرارداد از این به بعد سازندگان دستگاه‌های اندرویدی باید تا یک سال پس از عرضه حداقل چهار بروزرسانی عرضه کنند که به معنای عرضه‌ی حداقل یک بروزرسانی در هر سه ماه است. همچنین پس از پایان هر ماه، هر آسیب پذیری تایید شده در ۹۰ روز گذشته باید اصلاح گردد. قانون مشابه برای همه‌ی دستگاه‌هایی که پس از این نیز عرضه شوند وجود خواهد داشت.

کلاهبرداری اندرویدی

این توافقات پس از نشست ۹ تیر به تایید رسید. البته همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی تحت شرایط این قرارداد قرار نگرفته بودند. گوگل ترجیح داده بود تا تمرکز خود را روی دستگاه‌های معروف‌تر قرار دهد و تنها شرکت‌هایی مجبور به پیروی از این قرارداد شدند که گوشی‌ها یا تبلت‌های عرضه شده‌شان دست کم توسط ۱۰۰،۰۰۰ نفر به طور فعالانه مورد استفاده قرار گرفته باشد.

تا ۹ تیر ماه سال جاری این اصلاحات روی ۷۵ درصد تلفن‌های تحت این شرایط اعمال شد اما تا ۹ تیر ماه سال آینده، همه‌ی تلفن‌های اندرویدی باید از مفاد این قرارداد پیروی نمایند.

در نوشته‌ای مرتبط آمده که اگر تولید‌کنندگان موفق به پیروی از این قرارداد نشوند، گوگل می‌تواند عرضه‌ی سیستم عامل اندروید خود را از آن‌ها سلب کند و شرکت مذکور دیگر حق استفاده از این سیستم عامل در تلفن‌های هوشمند آینده‌ی خود را نخواهد داشت.

در حالی که به نظر می‌رسد برخی مفاد این قرارداد دچار تغییرات جزئی شوند، اما احتمالا قوانین مشابهی در سرتاسر دنیا در این باره به اجرا در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۳ آبان ۱۳۹۷

    خوبه
    گوگل داره خوب تکون میده

مطالب پیشنهادی