ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل لنز
تکنولوژی

گوگل لنز به نتایج جستجوی تصاویر گوگل در موبایل می‌آید

گوگل به زودی موتور جستجوی خود برای موبایل را با ویژگی ارزشمندی به‌روزرسانی خواهد کرد. غول تکنولوژی اعلام کرده که در آینده نزدیک، کلیه کاربرانش از سراسر دنیا می‌توانند هنگام استفاده از موتور جستجوی موبایل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

گوگل به زودی موتور جستجوی خود برای موبایل را با ویژگی ارزشمندی به‌روزرسانی خواهد کرد. غول تکنولوژی اعلام کرده که در آینده نزدیک، کلیه کاربرانش از سراسر دنیا می‌توانند هنگام استفاده از موتور جستجوی موبایل به قابلیت‌های گوگل لنز دسترسی پیدا کنند.

اگر در آمریکا زندگی‌ می‌کنید و جستجوهایتان به زبان انگلیسی است، می‌توانید همین حالا آیکن گوگل لنز را در زیر نتایج جستجوی تصویری گوگل ببینید. با جستجوی هر عکس، آیکن گوگل لنز زیر آن پدیدار می‌شود که با اشاره روی آن می‌توانید قابلیت تشخیص اشیاء آن را به کار بگیرید.

گوگل لنز

روش کار بدین شکل است که فشردن آیکن لنز، باعث پدیدار شدن یک کادر مستطیلی شکل در تصویر می‌شود. این کادر مستطیلی را حالا می‌توانید کوچک و بزرگ کرده و آن را روی نقطه خاصی از یک تصویر متمرکز کنید؛ مثلا روی یک مبل راحتی. در این صورت گوگل لنز می‌تواند با تشخیص آن شیء، در جستجوی بعدی به طور کامل روی آن متمرکز شده و نتایج جستجوی مرتبط با آن را به نمایش درآورد.

این خصوصیت فعلا برای خریدهای آنلاین فروشگاهی کاربرد دارد، اما طی ماه‌های آینده می‌توان از آن برای تشخیص مکان‌های دیدنی در پس‌زمینه تصاویر، حیوانات و گیاهان نیز استفاده کرد.

همانطور که بالاتر گفتیم دسترسی به گوگل لنز در نتایج جستجوی موبایل فعلا برای کاربران آمریکایی میسر است. اما گوگل وعده داده که به زودی کاربران سایر کشورهای دنیا هم به آن دسترسی پیدا می‌کنند. البته اگر در ایالات متحده زندگی نمی‌کنید، شاید بتوانید از طریق تغییر آی پی زودتر از دیگران قابلیت‌های جدید جستجوگر گوگل در موبایل را آزمایش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی