ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Three.do؛ ساخت یادآور به سرعت برق و باد

سریع‌ترین و آسان‌ترین راهی که برای تنظیم یادآور در موبایل می‌شناسید چه چیزی است؟ گوگل کیپ، ریمایندر سیستم عامل یا استفاده از اپلیکیشن تقویم؟ همه را فراموش کنید. اپلیکیشن Three.do آمده که فقط با «سه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

سریع‌ترین و آسان‌ترین راهی که برای تنظیم یادآور در موبایل می‌شناسید چه چیزی است؟ گوگل کیپ، ریمایندر سیستم عامل یا استفاده از اپلیکیشن تقویم؟ همه را فراموش کنید. اپلیکیشن Three.do آمده که فقط با «سه لمس» و به سرعت برق و باد برایتان یادآور بسازد.

بخش اعظم این سرعت و سادگی اپلیکیشن، مدیون چینش متفاوت محیط کاربری بوده. اکثر یادآورهایی که می‌شناسیم معمولا فیلدی برای نوشتن و یک ساعت و تقویم دیجیتالی برای تنظیم زمان در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما مکانیزم کار Three.do با تمام آن‌ها فرقی اساسی دارد.

بعد از نصب اپلیکیشن و دیدن آموزش ابتدایی کار با آن، Three.do فرآیند تنظیم یادآور را به سبک و سیاق خودش آغاز می‌کند. این بار خبری از فیلد نوشتن و تنظیم ساعت نیست، بلکه اولین قدم‌تان در ایجاد یادآور پاسخ به این سؤال است که آن را «برای چه چیزی یا چه کسی» می‌سازید؟

Three.do

با طرح این پرسش، صفحه‌ای پر از گزینه‌های مربعی و یادآور کاشی‌های ویندوز جلوی چشمتان پدیدار می‌شود که چنین کلماتی در آن می‌بینید: برای خودم، خانواده‌ام، رئیس، دوست، دکتر و ... در واقع Three.do با ارائه این گزینه‌ها، کاری کرده که دیگر نیازی به تایپ عنوان یادآور نداشته باشید؛ یک راه شیک و ساده برای صرفه‌جویی در زمان.

دو مرحله بعدی هم به همین صورت هستند. بعد از پاسخ به سؤال «چه چیزی یا چه کسی؟» نوبت به این می‌رسد که یادآور را برای «چه کاری؟» می‌سازید. اینجا هم گزینه‌هایی مثل برای خرید، برای یادآوری پرداخت پول، برای تماس با یک شخص، برای نوشتن یک متن و چیزهایی شبیه به این ظاهر می‌شوند که با یک اشاره می‌توانید انتخاب‌شان کنید. اما در نهایت، به آخرین مرحله می‌رسید که همان انتخاب زمان یادآور است.

شخصا بزرگترین مزیت استفاده از Three.do را همین بخش تنظیم زمان می‌دانم. با ورود به این قسمت، می‌توانید یادآور را با یک لمس از پنج دقیقه تا چند ساعت و چند هفته دیگر تنظیم کرده و بابت گشتن در تقویم یا تایپ اعداد خودتان را به زحمت نیندازید. البته باید بدانید که ساعت‌های در نظر گرفته شده برای این بخش اعداد رُند هستند، مثلا 5 دقیقه، نیم ساعت، یک ساعت یا بیست و چهار ساعت دیگر.

این یعنی به همان شیوه سه مرحله‌ای، به عنوان مثال نمی‌توانید یادآورتان را برای ساعت 18:33 بعد از ظهر تنظیم کنید. البته سازندگان اپلیکیشن با تدبیری هوشمندانه به شما اجازه‌ داده‌اند تا بعد از تنظیم یادآور، سر فرصت و در کمال آرامش به منوی یادآورهای در صف انتظار مراجعه کرده و ساعت را به طور دستی هم تنظیم نمایید.

با همین رویکرد مینیمالیستی که اشاره شد، Three.do کاری کرده که بتوانید فقط با 3 بار لمس صفحه و زمانی که شاید به 5 ثانیه هم نرسد، یادآورهایتان در گوشی را بسازید؛ به همین سادگی و همینقدر لذتبخش. جالب اینکه بعد از دریافت نوتیفیکیشن هر یادآور، امکان Reschedule یا تنظیم مجدد آن‌ها برای زمانی دیگر را نیز خواهید داشت.

اپلیکیشن Three.do با توجه به وظیفه ساده‌ای که برایش طراحی شده امکانات پر و پیمان سایر اپلیکیشن‌های یادآور را ندارد. اما از آنجا که مدت زیادی از انتشارش نگذشته، می‌توان امید داشت که در آینده امکانات شخصی‌سازی بیشتری در آن ببینیم.

البته امیدواریم که اضافه شدن این قابلیت‌ها به ذات مینیمال اپلیکیشن آسیبی نزند. در مجموع اگر فرد فراموشکاری هستید، زمان زیادی برای کار با گوشی ندارید و نمی‌خواهید از کارهای مهم غافل بمانید، حتما نصب این یادآور خوب 2.2 مگابایتی را به شما توصیه می‌کنیم.

Three.do

Three.do

سازنده: Paul Danyliuk قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی