ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کمپانی لایکا دوربین M10-D را معرفی کرد؛ حذف صفحه LCD و تماشای تصاویر با گوشی

عکاسی آنالوگ در سال‌های اخیر دوباره توانسته بین بعضی کاربران به محبوبیت برسد و تولیدکنندگان هم برای اینکه این نیاز بازار را برطرف کنند، ساخت پرینترهای فوری را در دستور کار قرار دادند؛ دستگاه‌هایی که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

عکاسی آنالوگ در سال‌های اخیر دوباره توانسته بین بعضی کاربران به محبوبیت برسد و تولیدکنندگان هم برای اینکه این نیاز بازار را برطرف کنند، ساخت پرینترهای فوری را در دستور کار قرار دادند؛ دستگاه‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توان بلافاصله از عکس‌های دیجیتالی یک کپی فیزیکی گرفت. اما کمپانی معروف لایکا (Leica) برای ساخت دوربین جدید خود مسیری کاملا متفاوت را پیش گرفته است.

لایکا گفته حذف صفحه باعث خواهد شد تا عکاسان «روی لحظه تمرکز کنند.»

این کمپانی از ساعاتی دیگر دوربین M10-D را عرضه می‌کند که با وجود داشتن یک نمایاب (Viewfinder) برای عکاسی در آن LCD به‌کار نرفته است. به عبارت دیگر خریداران مستقیما نمی‌توانند عکس‌هایی گرفته‌ شده را مرور کنند و به جای آن باید از طریق موبایل، وای فای و اپلیکیشنی با نام Leica FOTOS نماهایی که ثبت کرده‌اند را ببینند.

Leica FOTOS همزمان با عرضه M10-D در دسترس سیستم عامل‌های اندروید و iOS قرار می‌گیرد و کاربران با نصب آن روی گوشی، قابلیت تماشای عکس‌ها را خواهند داشت. البته کارکرد Leica FOTOS تنها به این مسئله محدود نشده و هر چند خیلی از کنترل‌های دستی در دوربین حضور دارند ولی برای بعضی تنظیمات خاص دیگر مثل اشتراک گذاری تصاویر و حرکت دادن شاتر باز به اپ نیاز است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده M10-D از سنسور 24 مگاپیسلی و تمام فریم CMOS بهره می‌برد، دارای پردازنده Maestro II بوده و 2 گیگابیت فضای داخلی دارد. برای فضای اضافی نیز خریداران می‌تواننداز کارت SD استفاده کنند. همچنین عکس‌ها با فرمت JPEGs و DNGs ذخیره می‌شوند. این دوربین از امروز و با قیمت 7.995 دلار قابل خریداری خواهد بود.

لایکا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Behrooz A
    Behrooz A | ۴ آبان ۱۳۹۷

    یه احمقایی هستن که فقط پول مارک میدن بدون توجه به کارکرد، این دوربین دقیقا واسه هموناس با این قیمت، تازه آپشن کم میکنن قیمت میبرن بالا بازم احمقا میرن واسه خرید :))))

مطالب پیشنهادی