ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها اطلاعات شخصی ۹.۴ میلیون مسافر یک هواپیمایی را به سرقت بردند

شرکت هواپیمایی Cathay Pacific روز گذشته اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مسافرانش در یک حمله‌ی سایبری به سرقت رفته است. اطلاعات مربوط به پاسپورت‌ها شامل شماره‌ی شناسایی، ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

شرکت هواپیمایی Cathay Pacific روز گذشته اعلام کرد که اطلاعات مربوط به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مسافرانش در یک حمله‌ی سایبری به سرقت رفته است. اطلاعات مربوط به پاسپورت‌ها شامل شماره‌ی شناسایی، تاریخ تولد و کد پستی احتمالا در این حمله‌ی سایبری از مسافران دزدیده شده باشد.

هکر‌ها همچنین توانسته‌اند اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد مسافران و همچنین نظرات درج شده توسط آن‌ها را به دست بیاورند. البته مقدار اطلاعات به سرقت رفته از هر مسافر متفاوت است. Cathay همچنین اعلام کرده که اطلاعات مربوط به ۴۰۳ کارت اعتباری و همچنین ۲۷ کارت اعتباری بدون کد CVV نیز به سرقت رفته است.

در بیانیه‌ی این شرکت که روز چهارشنبه منتشر شده بود، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که شواهدی دال بر سوء استفاده از اطلاعات به سرقت رفته وجود ندارد. همچنین Cathay Pacific گفته که سیستم‌های کامپیوتری که تحت حمله قرار گرفته‌اند کاملا مجزا از اطلاعات مربوط به هواپیما‌ها هستند و هیچ خطری پرواز‌های این شرکت را تهدید نمی‌کند. همچنین ربوده شدن هرگونه رمز عبور در این حمله‌ی سایبری توسط شرکت مذکور تکذیب شده است.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی Cathay Pacific در هنگ کنگ مستقر بوده و پرواز‌های بین المللی زیادی را به آمریکای شمالی، اروپا، چین، تایوان، ژاپن، جنوب شرق آسیا و خاورمیانه صورت می دهد.

این اتفاق در حالی پیش آمده که پیش از این شرکت‌های هوایی زیادی مثل دلتا و بریتیش ایرویز نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند، اما موردی که درباره‌ی Cathay Pacific‌ پیش آمده ربوده شدن اطلاعات مربوط به پاسپورت مسافران است.

«رندی آبرامز» ارزیاب ارشد امنیتی شرکت Webroot در این باره می‌گوید:

حمله‌ی سایبری به Cathay Pacific باعث دسترسی هکر‌ها به حجم زیادی از اطلاعات شده. چیزی ۴۰ برابر بیشتر از پاسپورت‌هایی که در حمله به ایر کانادا به سرقت رفته بود. این موضوع به معنی تاثیرات مخرب بیشتر روی مسافران این شرکت هوایی خواهد بود.

این حمله‌ی سایبری نسبت به دیگر حملات تفاوت‌هایی دارد. چرا که Cathay Pacific بعد از گذشت مدتی از حملات آن را به صورت عمومی اعلام کرده است. از آنجایی که این شرکت در اروپا نیز حضور دارد ممکن است با توجه قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی حفاظت از اطلاعات دچار مشکلات زیادی شود.

این شرکت هواپیمایی با پلیس هنگ کنگ و دیگر ارگان‌های امنیتی کشور در تماس است تا بتواند مشکل ایجاد شده را زودتر حل کند. مسافرانی که در زمینه‌ی به سرقت رفتن اطلاعات شخصی‌شان دچار نگرانی هستند باید به این وبسایت سر بزنند یا به صورت مستقیم با این شرکت هوایی ارتباط برقرار نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی