ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

پافشاری ترامپ بر استفاده از آیفون شخصی و شنود مکالمات وی توسط چین و روسیه

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید تا کنون، درگیر حواشی مختلفی بوده که یکی از آنها، بی توجهی به اصول حفاظت اطلاعات و توصیه های تیم امنیتی مبنی بر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید تا کنون، درگیر حواشی مختلفی بوده که یکی از آنها، بی توجهی به اصول حفاظت اطلاعات و توصیه های تیم امنیتی مبنی بر عدم استفاده از تلفن هوشمند شخصی بوده است.

مقامات کنونی و قبلی کاخ سفید نیز بی توجهی های ترامپ را تأیید کرده و اظهار داشته اند که علی رغم هشدارهای تیم اطلاعاتی مبنی بر امکان شنود مکالمات تلفنی توسط چین و روسیه، دونالد ترامپ همچنان به استفاده از آیفون های خود (دو دستگاه رسمی و یک دستگاه شخصی) ادامه می دهد.

دونالد ترامپالبته مسئولان امنیتی تا حدودی موفق به تغییر عادات ترامپ شده و توانستند او را به استفاده از تلفن ثابت کاخ سفید ترغیب کنند. اما از سوی دیگر امیدوارند رئیس جمهور آمریکا در حین استفاده از تلفن هوشمند و چت کردن با دوستانش، اطلاعات طبقه بندی شده را افشا نکند.

روش مورد استفاده با آیفون های ترامپ ارتباطی نخواهد داشت

هرچند هنوز دقیقاً مشخص نیست که نیروهای اطلاعاتی چین و روسیه چگونه می خواهند مکالمات دونالد ترامپ را شنود کنند. اما بر اساس گزارشات، روش مورد استفاده ارتباطی با نوع تلفن (آیفون) نخواهد داشت؛ بلکه کشورهای مذکور با نفوذ به شبکه های مخابراتی و استفاده از رخنه هایی مانند SS7، مسیر تماس ها را تغییر داده و مکالمات را شنود خواهند کرد. روشی که معلوم نیست اپراتورهای آمریکایی توان رهگیری آن را داشته باشند.

لازم به ذکر است که ترامپ تا حدودی نسبت به عدم صحبت درباره مسائل حساس هنگام مکالمه با تلفن اطمینان داده و از سرویس های ایمیل نیز استفاده نمی کند. اما باز با این حال، شنود مکالمات توسط دولت های چین و روسیه که منابعی از قبیل نیویورک تایمز آن را تایید کرده اند، ریسک بزرگی است که مزیت استراتژیک قابل توجهی را در اختیارشان قرار خواهد داد.

گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه مسائل امنیتی بسیار محتاط بود و از یک تلفن هوشمند بلک بری فوق امن استفاده می کرد. البته اوباما بعدها یک دستگاه آیفون ایمن نیز دریافت کرد که بسیاری از قابلیت های معمولی سایر آیفون ها را هم نداشت. اما حالا به نظر می رسد دونالد ترامپ بر خلاف اوباما،  راحتی خود را به موضوعات امنیتی ترجیح می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی