ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه اول 2019 مایکروسافت و کسب درآمد 29.1 میلیارد دلاری

کمپانی مایکروسافت به تازگی گزارش سه ماهه نخست سال مالی 2019 (منتهی به 30 سپتامبر 2018) خود را منتشر کرده که رشد 19 درصدی درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

کمپانی مایکروسافت به تازگی گزارش سه ماهه نخست سال مالی 2019 (منتهی به 30 سپتامبر 2018) خود را منتشر کرده که رشد 19 درصدی درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

سود سهام مایکروسافت 1.14 دلار به ازای هر سهم است

بر اساس گزارش مایکروسافت، درآمد کل کمپانی در سه ماهه مورد اشاره 29.1 میلیارد دلار بوده که رکورد جدیدی برای شرکت ساکن ردموند به حساب می آید. از سوی دیگر سود عملیاتی (سود قبل از کسر بهره و مالیات) نیز با 29 درصد افزایش، حالا به 10 میلیارد دلار رسیده و سود خالص نیز با 8.8 میلیارد دلار، رشد 34 درصدی را نشان می دهد. سود سهام مایکروسافت در بازار بورس هم با 36 درصد افزایش حالا 1.14 دلار به ازای هر سهم است.

درآمدهای مایکروسافت در حال حاضر به سه بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارت اند از محصولات کاربردی و فرآیندهای تجاری شامل مواردی همچون آفیس، اسکایپ و لینکدین؛ فضای ابری هوشمند شامل آژور، ویندوز سرور، ویژوال استودیو و سرور SQL؛ و در نهایت رایانش شخصی شامل سخت افزار، ویندوز، اکس باکس و همچنین موتور جست و جو و تبلیغات.

مایکروسافت

در بخش محصولات کاربردی، موفقیت آفیس 365 با 155 میلیون کاربر فعال ماهانه مهم ترین عامل رشد درآمد به 9.8 میلیارد دلار بوده که این تصمیم کاربران برای استفاده از خدمات مبتنی بر فضای ابری، کاهش 12 درصدی خرید نسخه فیزیکی و دائمی آفیس را به دنبال داشته است.

در حوزه فضای ابری هوشمند هم درآمدها با رشد 24 درصدی، حالا به 8.6 میلیارد دلار رسیده که پلتفرم آژور با افزایش 76 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته، بیشترین رشد را در میان سرویس های این بخش مایکروسافت تجربه کرده است.

بخش رایانش شخصی مایکروسافت بیشترین سهم از درآمد کل شرکت را به خود اختصاص داده است

اما بخش رایانش شخصی و سخت افزار مایکروسافت با درآمد 10.8 میلیارد دلار، بیشترین سهم از درآمد کل شرکت را به خود اختصاص داده است. البته در حوزه استفاده از سیستم عامل های مایکروسافت، درآمد حاصل از کاربران تجاری ویندوز 8 درصد افزایش داشته در حالی که درآمد حاصل از کاربران خانگی این سیستم عامل کاهش 5 درصدی را تجربه کرده است. درآمد پلتفرم ابری ویندوز نیز افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که درآمد فروش کامپیوترهای سرفیس نیز در سه ماهه نخست سال مالی 2019 به 1.2 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد رشد داشته است. این رقم برای بخش گیم به 2.8 میلیارد دلار می رسد که 44 درصد افزایش داشته و سرویس اکس باکس لایو حالا 57 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

در نهایت گفتنی است مهاجرت کاربران به پلتفرم ابری آفیس 365، به روزرسانی سخت افزارها و نرم افزارهای کسب و کارهای بزرگ، افزایش فروش کامپیوترهای سرفیس و رشد درآمدهای بخش گیم (با معرفی Xbox One X) از مهمترین عوامل رشد درآمدهای مایکروسافت در سه ماهه مورد بحث بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی