ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روح فراری، قلب مکلارن؛ ATS GT Launch Edition رقیب سوپراسپرت های ایتالیایی می شود

اگر چه نام Automobili Turismo e Sport (به اختصار ATS) برای دوستداران خودرو آشنا نیست، اما این شرکت با قدمت بوده و در دهه 60 میلادی پایه گذاری شده است. در آن دوران گروهی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

اگر چه نام Automobili Turismo e Sport (به اختصار ATS) برای دوستداران خودرو آشنا نیست، اما این شرکت با قدمت بوده و در دهه 60 میلادی پایه گذاری شده است. در آن دوران گروهی از مدیران و مهندسین که با روش ها و سخت گیری های انزو فراری مخالفت هایی داشتند، تصمیم به ترک فراری گرفته و شرکت مستقل خود را با این اسم بنیان گذاری کردند.

در سال های آغازین فعالیت، ATS با مدیریت کارلو چیتی (Carlo Chiti) و جیوتو بیزارینی (Giotto Bizzarrini) مدلی زیبا و جذاب به نام 2500 GT را طراحی و تولید کردند. پس از تولید تنها 12 دستگاه این مدل، بنا به دلایلی فعالیت های ATS از سال 1965 متوقف شده و فقط یاد این کمپانی در اذهان باقی ماند.

LF09_L226_145-1024x683

با گذشت حدود نیم قرن، در سال 2012 بود که زمزمه هایی مبنی بر احیای برند ATS به گوش رسید، ولی با این حال تا همین چندی پیش هیچ خبری از فعالیت آن در دست نبود. ظاهرا وجود اختلافات زیاد در بین اعضای هیئت مدیره ATS یکی از علل تاخیر چند ساله در بازگشت مجدد این برند بوده است.

7464c471-ats-gt_015-copy

در هر صورت و با وجود مشکلات گوناگون، ATS پس از غیبتی چندین دهه ای خود را برای معرفی یک محصول هیجان انگیز آماده می کند. این خودرو GT Launch Edition نامگذاری شده و یک مدل موتور وسط محسوب می شود.

به منظور پایین نگه داشتن وزن، قسمت های مختلف ATS GT Launch Edition از جمله شاسی و اجزای بدنه از فیبر کربن ساخته شده اند. از لحاظ ابعاد این سوپر اتومبیل بین مدل هایی مثل لامبورگینی هوراکان و اونتادور جای می گیرد.

693b1ae9-ats-gt_040-copy

آورده جدید ایتالیایی ها نیروی خود را از یک موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربو دریافت می کند. نکته جالب توجه اینکه این موتور ساخت شرکت مکلارن بوده و پیش تر در مدل 570S به کار گرفته شده است.

بسته به نوع تنظیمات، موتور ATS GT Launch Edition دو خروجی متفاوت دارد. نسخه پایه این موتور می تواند 730 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ نسخه قوی تر هم 827 اسب بخار قدرت و 949 نیوتن متر گشتاور در اختیار این سوپر اتومبیل جدید می گذارد.

c8aa7565-ats-gt_041-copy

هر دو نسخه از این موتور قدرتمند، به واسطه یک گیربکس هفت سرعته خودکار، چرخ های محور عقب را به حرکت در میاورند. با چنین مشخصات فنی قابل توجهی، ATS GT Launch Edition برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96.5 کیلومتر) در ساعت، تنها به 2.9 ثانیه زمان نیامند است. دستیابی به سرعت 120 مایل (193 کیلومتر) هم در 9.6 ثانیه میسر می شود. با این حساب می توان گفت که ATS GT Launch Edition قادر است بیشتر مدل های اسپرت و سوپر اسپرت را به چالش کشیده و آنها را با دردسر مواجه کند.

dc5dc09e-ats-gt_03-copy

ترمزهای کربن-سرامیک، سیستم تعلیق دوجناقی در هر دو محور با فنرهای قابل تنظیم، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت S4 یا کاپ 2 بر روی رینگ های 20 و 21 اینچی و همچنین سیستم های پیشرفته الکترونیکی برخی دیگر از ویژگی های ابر خودروی جدید ایتالیایی ها به شمار می روند.

dc5dc09e-ats-gt_03-copy

مثل اولین محصول ATS یعنی 2500 GT، سوپر اتومبیل GT Launch Edition نیز به تعداد اندک تولید خواهد شد. چنانچه فردی به این خودرو علاقه مند باشد، باید حداقل 740 هزار یورو یا 850 هزار دلار برای آن کنار بگذارد. ناگفته نماند ATS برای هر چه خاص تر کردن محصول خود، با همکاری شرکت U-Boat ساعت های مچی لوکس و شکیلی را برای خریداران در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی