ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه 15 میلیون یورویی سامسونگ و اپل به جرم عرضه آپدیت‌های کند کننده

موضوع به روزرسانی های کند کننده تلفن های هوشمند چند وقتی است که در محافل مختلف مورد توجه قرار گرفته و حالا خبر می رسد که سازمان رقابت و بازار ایتالیا، طی تحقیقات خود شرکت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

موضوع به روزرسانی های کند کننده تلفن های هوشمند چند وقتی است که در محافل مختلف مورد توجه قرار گرفته و حالا خبر می رسد که سازمان رقابت و بازار ایتالیا، طی تحقیقات خود شرکت های سامسونگ و اپل را در این مورد مجرم شناخته است.

آپدیت های کند کننده کاربران را مجبور به تعویض زودهنگام گوشی های خود کرده است

بر اساس نتایج تحقیقات سازمان مورد اشاره، برخی از به روزرسانی های فریمور سامسونگ و اپل منجر به بروز ایراداتی در تلفن های هوشمند این دو شرکت و همچنین کاهش قابل توجه توانایی محصولات در دست مشتریان شده که این مسائل، مصرف کنندگان را مجبور به تعویض زودهنگام گوشی های خود کرده است.

عامل دیگر در رأی سازمان رقابت و بازار ایتالیا مبنی بر جریمه 5 میلیون دلاری برای هر کدام از شرکت ها، فشار بیش از حد به کاربران برای آپدیت کردن تلفن هوشمند و همچنین عدم امکان بازگشت به حالت قبلی بوده است.

سامسونگ و اپل

در این بین سامسونگ به دلیل عرضه اندروید 6.0.1 برای نوت 4 که اجرای آن فراتر از توانایی سخت افزاری گوشی بوده و منجر به خرابی محصولات شده، هزینه بالایی را روی دست کاربران گذاشته است (نوت 4 در زمان عرضه این آپدیت از گارانتی خارج شده بود). از طرفی اپل هم iOS 10 را برای مدل های قدیمی تر آیفون عرضه کرد و سعی داشت با کاهش قدرت پردازنده، عمر باتری را مانند قبل حفظ کند.

لازم به ذکر است که کمپانی اپل 5 میلیون دلار دیگر نیز به خاطر عدم ارائه اطلاعات درست درباره زمان تعویض باتری آیفون و راهکار مناسب برای انجام آن جریمه شده. شرکت ساکن ردموند در واکنش به این حکم از کاربران عذرخواهی کرده و هزینه تعویض باتری آیفون 6 و 6 اس را کاهش داده است.

گفتنی است 5 میلیون یورو سقف جریمه سازمان رقابت و بازار ایتالیا بوده و هر دو شرکت سامسونگ و اپل، باید اطلاعیه مربوط به تصمیم سازمان مورد بحث را در وبسایت و شبکه های اجتماعی ایتالیایی خود منتشر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی