ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاکسازی ربات‌ها در توییتر و سقوط 9 میلیونی تعداد کاربران فعال

تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر یک بار دیگر طی ماه های اخیر با کاهش رو به رو شده و این بار 9 میلیون اکانت از فعالیت بازمانده اند. عامل اصلی کاهش مذکور، نبرد اخیر کمپانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر یک بار دیگر طی ماه های اخیر با کاهش رو به رو شده و این بار 9 میلیون اکانت از فعالیت بازمانده اند. عامل اصلی کاهش مذکور، نبرد اخیر کمپانی مذکور علیه حساب های کاربری جعلی، ربات‌ها، اسپم‌‌ها و اکانت های مشکل ساز بوده که باعث شده تعداد کاربران فعال ماهانه از 335 میلیون در سه ماهه دوم 2018، به 326 میلیون در سه ماهه سوم برسد.

البته کاهش تعداد کاربران فعال از قبل نیز پیش بینی می شد و توییتر اعلام کرده بود که طی ماه های آتی، چند میلیون کاربر «بد» از پلتفرم این کمپانی حذف خواهند شد. جک دورسی مدیر عامل شرکت در این باره اظهار داشته که فضای ارتباطی سالم، در بلند مدت شاخص خوبی برای رشد خواهد بود و تجربه کاربری از سرویس های کمپانی را بهبود خواهد داد.

اما در حال حاضر، نمودارها نشانگر افت عملکرد توییتر هستند و تعداد کل کاربران این پلتفرم حالا به آمار اوایل سال 2017 آن نزدیک شده است. در مقام مقایسه، فیسبوک موفق شده تعداد کاربران فعال ماهانه خود را نسبت به سه ماهه گذشته 38 میلیون نفر افزایش دهد.

توییتر

بر اساس پیش بینی ها، کاهش کاربران توییتر همچنان ادامه خواهد یافت که البته، تمام آن به خاطر مبارزه با ربات‌ها نیست و بخشی هم به  قطع همکاری توییتر با برخی اپراتورها در زمینه سرویس های پیامکی بازمی گردد.

تعداد کاربران فعال روزانه توییتر 9 درصد افزایش داشته است

یکی دیگر از عوامل کاهش تعداد کاربران فعال توییتر، فرآیند ثبت نام سختگیرانه تر این پلتفرم در ماه های اخیر بوده که جلوی اضافه شدن اکانت های جعلی و ربات‌ها به مجموعه را گرفته و آمار ثبت نام ها را تا 20 درصد کاهش داده است. هرچند این رویکرد در کنار شناسایی اکانت های جعلی به عنوان کاربر واقعی در سال های گذشته، باعث شده در مجموع عملکرد شرکت در چشم تحلیلگران منفی دیده شود.

گفتنی است در این بین تعداد کاربران فعال روزانه شبکه اجتماعی مورد بحث 9 درصد افزایش داشته که در کنار یک سال سودآور کامل، افق روشنی را در برابر توییتر ترسیم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی