ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از مانیتور گیمینگ 49 اینچی XG49VQ رونمایی کرد

در شرایطی که مانیتورها روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند، شرکت ایسوس امروز از برگ برنده خود که یک مانیتور غول آسای 49 اینچی است رونمایی به عمل آورد. شرکت تایوانی XG49VQ را برای گیمرها و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

در شرایطی که مانیتورها روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند، شرکت ایسوس امروز از برگ برنده خود که یک مانیتور غول آسای 49 اینچی است رونمایی به عمل آورد. شرکت تایوانی XG49VQ را برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی کرده و برای ساخت آن در عمل سه مانیتور کامل را به هم چسبانده است.

دلیل داشتن نسبت تصویر 32:9 این مانیتور 49 اینچی هم همین است. مانیتورهای اولترا واید قدیمی معمولا دارای نسبت تصویر 21:9 هستند اما XG49VQ با داشتن نمایشگر FHD و پشتیبانی از رزولوشن 3840x1080p خواسته که پایش را فراتر از محدودیت‌های مرسوم بگذارد.

مانیتور غول آسای ایسوس از نرخ رفرش 144 هرتز برخوردار است و همین آن را برای گیمرها به انتخاب ایده‌‌آلی تبدیل می‌کند. پشتیبانی از HDR و تکنولوژی Adaptive-Sync رادئون هم یکی دیگر از دلایلی است که گیمرها عاشق این مانیتور خمیده باشند.

مضاف بر این، تکنولوژی Shadow Boost ایسوس هم تضمین می‌کند که گیمرها در بازی‌های شوتر، دشمنانی که در مکان‌های تاریک پنهان شده‌اند را راحت‌تر ببینند. نماینده ایسوس در گفتگو با منبع خبر این قابلیت را تقلب نمی‌داند، بلکه صرفا آن را یک «طراحی خوب» توصیف می‌کند.

ایسوس برای حصول اطمینان از دقت بالای رنگ این مانیتور برای حرفه‌ای‌ها، اعلام کرده که دیوایس مذکور از 125 درصد طیف رنگی sRGB نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر قیمت و زمان عرضه این مانیتور به بازار مشخص نیست، اما با توجه به ابعاد و امکانات پیشرفته‌ای که دارد مطمئنا باید پول زیادی را برای خرید آن کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی