ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوتیفیکیشن‌های Android Nearby به پایان کار خود رسیدند

قابلیت‌های اندروید می‌آیند و می‌روند، اما گاهی اوقات حذف ناگهانی بعضی از آن‌ها که هم توسعه‌دهندگان و هم کاربران رویشان حساب باز می‌کنند باعث بالا گرفتن شکایت‌ها می‌شود. اما این بار احتمالا بر عکس این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

قابلیت‌های اندروید می‌آیند و می‌روند، اما گاهی اوقات حذف ناگهانی بعضی از آن‌ها که هم توسعه‌دهندگان و هم کاربران رویشان حساب باز می‌کنند باعث بالا گرفتن شکایت‌ها می‌شود. اما این بار احتمالا بر عکس این اتفاق بیفتد و شاید همه با شنیدن حذف یکی از قابلیت‌های اندروید، آهی از روی آسودگی بکشند.

گوگل ساعاتی پیش اعلام کرده که از ماه دسامبر، کاربران اندروید دیگر نوتیفیکیشن‌های Android Nearby حاوی پیام‌های اسپم را دریافت نخواهند کرد. مجموعه‌ قابلیت‌های Android Nearby در اصل کاربران اندروید را از اتفاقاتی که دور و برشان می‌افتاد، مثل حراجی‌ها در لحظه باخبر می‌کرد. با این وجود از این سرویس مکان محور بیش از هر چیز برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می‌شد و همین پای نوتیفیکیشن‌های اسپم را نیز به موبایل کاربران باز می‌کرد.

این موضوع و شکایت‌های کاربران از دریافت اسپم گوگل را به واکنش وا داشت. چندی پیش غول مانتین ویو با ارائه گزارشی از افزایش دریافت نوتیفیکیشن‌های اسپم در گوشی کاربران اندروید خبر داد. با توجه به این موضوع، گوگل در عوض مبارزه با این پیام‌های اسپم تصمیم گرفت که به طور کلی قابلیت Nearby Notificatios خود را کنار بگذارد.

با این حساب از تاریخ ششم دسامبر (پانزدهم آذر) دیگر کاربران اندروید نوتیفیکیشن‌های Nearby را دریافت نخواهند کرد. البته این موضوع به معنای کنار گذاشته شدن سرویس Android Nearby نیست و گوگل احتمالا API جداگانه‌ای برای جلوگیری از سوء استفاده اسپمرها برای آن منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی