ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاثیر چشمگیر فناوری در ثروتمند شدن چینی‌ها؛ هر سه روز یک میلیاردر جدید

با توجه به تحقیقات بانک سوئیسی UBS و کمپانی PwC، در سال گذشته ۳۳۲ نفر به جمع میلیاردرها اضافه شدند و ثروت مجموع میلیاردرهای دنیا هم با ۱۹ درصد افزایش به ۸.۹ تریلیون دلار رسید. اما ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

با توجه به تحقیقات بانک سوئیسی UBS و کمپانی PwC، در سال گذشته ۳۳۲ نفر به جمع میلیاردرها اضافه شدند و ثروت مجموع میلیاردرهای دنیا هم با ۱۹ درصد افزایش به ۸.۹ تریلیون دلار رسید. اما نکته جالب این آمارها به سهم چین از میلیاردرهای جدید برمی‌گردد که به لطف صنعت فناوری محقق شده است.

در سال ۲۰۱۷ دنیا پذیرای ۱۰۶ میلیاردر چینی جدید بود؛ یعنی تقریبا هر سه روز، یک نفر در چین میلیارد شده بودند.سال ۲۰۰۶ تنها ۱۶ چینی میلیاردر وجود داشت و سال گذشته این رقم به ۳۷۳ نفر رسید.

هر چند آمریکا با ۵۸۵ میلیاردر همچنان پیشتاز داشتن میلیاردها است ولی اگر چینی‌ها به همین روند رو به رشدشان ادامه بدهند بعید نیست تا چند سال دیگر آسیا بتواند جای آمریکا را بگیرد. چون پارسال تنها ۵۳ آمریکایی به جمع میلیاردرها اضافه شدند و همین رقم برای ۲۰۱۲ نزدیک به ۸۷ بود.

البته جان متیو (John Mathews)، یکی از سرپرست‌های بانک UBS، اعتقاد دارد که آمریکا می‌تواند همچنان جایگاهش را حفظ کند. از ابتدای سال ۲۰۱۹ بعضی کمپانی‌های بزرگ مثل اوبر سهام‌شان را عمومی می‌کنند. یکی از مسائلی که باعث شد تعداد میلیاردرهای چینی افزایش پیدا کنند، این بود که سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ کمپانی چینی سهام‌ خود را عمومی کردند.

میلیاردرهای جهان
سرمایه گذاری در چین با وجود پتانسیل‌ها، به خصوص در صنعت تکنولوژی، ولی ریسک‌های خودش هم دارد. پارسال ثروت ۵۱ نفر چینی به زیر یک میلیارد دلار آمد.

بنابراین همین کار می‌تواند نتیجه مشابهی را نیز برای آمریکا داشته باشد. چون وقتی سهام شرکتی عمومی نباشد، تخمین میزان ثروت اعضا سخت می‌شود و اصطلاحا «ثروت مخفی» به وجود می‌آید. در کنار این آمارها، مشخص شده که نزدیک به ۹۷ درصد میلیاردرهای چینی خود ساخته یا همان Self-Made هستند.

به عبارت دیگر این افراد ثروت‌شان را خودشان به دست آورده‌اند و این موفقیت به خاطر ارث یا شرکت در قرعه کشی نبوده است. همچنین میانگین سنی میلیاردرهای چینی ۵۶ سال تخمین زده شده که با این حساب آن‌ها حدود یک دهه جوان‌تر از میلیاردرهای آمریکایی به حساب می‌آیند. در پایان بد نیست اضافه کنیم که جهان تا پایان سال ۲۰۱۷ مجموعا ۲۱۵۸ میلیاردر داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی