ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سفری در فضا با برترین عکس های نجومی سال 2018

برندگان جوایز برترین عکاس نجوم سال در دسته های مختلف از سوی مؤسسه Insight انتخاب شدند تا امسال هم شاهد تصاویر شگفت انگیزی باشیم. جایزه اصلی امسال به «برد گلدپینت» آمریکایی اهدا شد. او یک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

برندگان جوایز برترین عکاس نجوم سال در دسته های مختلف از سوی مؤسسه Insight انتخاب شدند تا امسال هم شاهد تصاویر شگفت انگیزی باشیم. جایزه اصلی امسال به «برد گلدپینت» آمریکایی اهدا شد. او یک عکاس تنها در حال ثبت کهکشان راه شیری در ایالت یوتای آمریکا را به تصویر کشیده است:

این تصویر زیبا علاوه بر جایزه ده هزار یورویی (معادل 12800 دلار آمریکا)، تحسین و تمجید عکاسان زبده جهان از جمله «ویل گیتر» را برای گلدپینت به ارمغان آورد:

از نظر من این تصویر فوق العاده، تمام مفاهیم عکاسی نجومی را در خود دارد: توازن بین نور و تاریکی، تقابل بین بافت ها و رنگ های زمین و آسمان، و عکاس تنهایی در دوردست که به زیبایی و در مقیاسی نفس گیر زیر آسمان پرستاره ایستاده است.

این مسابقات از سوی رصدخانه سلطنتی گرینویچ با همکاری مؤسسه سرمایه گذاری Insight و مجله آسمان شب (Sky at Night) برگزار می شود و امسال در دهمین دوره برگزاری، بیش از 4200 عکس از 91 کشور مختلف را پذیرفته است. هم عکاسان حرفه ای و هم آماتورها می توانند در این مسابقه در هشت دسته اصلی از جمله کهکشان ها، ماه، خورشید، شفق و آسمان شب شرکت کنند.

عکاس نجوم جوان هم یکی از عناوین مهم این مسابقات است که به عکاسان 15 ساله یا جوان تر تعلق دارد. در این بخش «فابین دالپیاز» از ایتالیا توانست جایزه 1500 یورویی (معادل 1900 دلار آمریکا) را به خاطر ثبت عکس زیر از آن خود کرد:

از جمله دیگر تصاویر برگزیده این مسابقات می توان به عکس زیبایی از خورشید گرفتگی و همچنین شبح انسانی که به آسمان نگاه می کند اشاره کرد. این دو عکس را در زیر می بینید:

کتابی از تمام 31 عکس برنده در مسابقات بهترین عکاس نجومی سال به چاپ رسیده که توضیحات مربوط به هر عکس را هم به همراه دارد. در ادامه می توانید چند نمونه از تصاویر برگزیده این رویداد را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۵ آبان ۱۳۹۷

    کاش میشد با کیفیت بالا دانلودشون کرد

مطالب پیشنهادی