ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رتبه پیام‌رسان‌های داخلی
تکنولوژی

سروش و گپ در صدر جدول پیام‌رسان‌های داخلی

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، سروش با ۸۱/۸۴ درصد و گپ با ۴۸/۶۳ درصد رتبه‌های اول و دوم در میان پیام‌رسان‌های داخلی را کسب کردند. «سیده حمیده زرآبادی» درباره تصمیم ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، سروش با ۸۱/۸۴ درصد و گپ با ۴۸/۶۳ درصد رتبه‌های اول و دوم در میان پیام‌رسان‌های داخلی را کسب کردند.

«سیده حمیده زرآبادی» درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر حذف حمایت از پنج پیام‌رسان بومی از میان هفت پیام‌رسان فعلی و تداوم حمایت از دو پیام‌رسان دیگر، گفت:

«شورای عالی فضای مجازی با هدف حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، تعدادی پیام‌رسان را مورد ارزیابی قرار داد که در مرحله اول و پس از رتبه‌بندی، هفت پیام‌رسان برای اخذ حمایت انتخاب شدند؛ به آنها وام داده شد و بسترهایی در اختیار آنها قرار گرفت. همچنین به جز وزارت ارتباطات، سایر وزارتخانه‌ها هم کمک‌هایی کردند.»

رتبه پیام‌رسان‌های داخلی

به گفته این نماینده مجلس پیش از این مقرر شده بود که این پیام‌رسان‌ها در مرحله بعد ارزیابی شوند و برخی شاخص‌ها مانند توسعه داخلی، تسلط تیم، مقیاس‌پذیری زیرساختی، دسترسی‌پذیری، کارآیی، کارکرد، استفاده از فرآیندهای مهندسی و بحث‌های امنیتی و صیانت از داده‌ها مد نظر قرار گیرد که این ارزیابی هم انجام شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس توضیح می‌دهد که بر اساس همین شاخص‌ها، سروش با ۸۱/۸۴ درصد بالاترین امتیاز را گرفت و بعد از آن گپ با ۴۸/۶۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفت؛ اگرچه اختلاف میان رتبه اول و دوم زیاد است ولی پیام‌رسان‌های رتبه‌های بعدی نزدیک به هم هستند مثلا بله در رتبه سوم با امتیاز ۴۷/۶۵ درصد قرار دارد.

آنطور که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید، استراتژی اولیه این بود که اول از هفت پیام‌رسان حمایت شود و در مرحله بعدی آنها که بهتر کار کردند و شاخص‌های مورد رتبه‌بندی را کسب کردند، به عنوان پیام‌رسان بومی انتخاب و حمایت شوند: «با این حال حمایت از رسانه‌هایی چون سروش و گپ بستگی به استراتژی شورای عالی فضای مجازی یا سیاست‌های کلی کشور در حوزه پیام‌رسان‌ها دارد.»

حمایت‌هایی که زرآبادی از آنها سخن می‌گوید شامل رفع باگ‌ها و حمایت‌های برای توسعه‌ پیام‌رسان‌ها و موارد از این قبیل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    برخلاف سروش که مال صداوسیما هست، گپ مربوط به یک شرکت خصوصی هست

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۶ آبان ۱۳۹۷

    به نظر من‌ این دو‌پیام‌رسان هم با تبانی شرکت های مخابراتی و همراهی دولت و‌رانت های زیز زمینی اعداد و ارقام مشترکین خودشون رو بالا نشون میدن که‌از وام‌های دولتی به اصطلاح استفاده کنند، وازین سفره خانانه بی نصیب نمونند

مطالب پیشنهادی