ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ZTE: یک میلیارد دلار زیان در سال 2018

شرکت ZTE که یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن هوشمند در چین به شمار می‌رود، از اوایل امسال درگیر بحران بزرگی شده که آثار منفی آن رفته رفته آشکار می‌شوند. به خاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

شرکت ZTE که یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن هوشمند در چین به شمار می‌رود، از اوایل امسال درگیر بحران بزرگی شده که آثار منفی آن رفته رفته آشکار می‌شوند. به خاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این شرکت چینی، پیش‌بینی شده که ZTE طی ماه‌های آینده ضرر هنگفتی را تجربه خواهد کرد.

گزارش عملکرد مالی این شرکت در تابستان امسال که ساعاتی پیش منتشر شده حاکی از آن است که جدال با دولت آمریکا باعث کاهش محسوس سودآوری این شرکت نسبت به سال گذشته شده است. طی سه ماه اخیر، ZTE تنها 564 میلیون یوآن (برابر با 81 میلیون دلار) سودآوری داشته که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با 65 درصد کاهش مواجه بوده است.

شرکت چینی برای از سر گرفتن فعالیت‌های عادی خود در بازار، چندی پیش توافق کرد که مبلغ 1 میلیارد دلار را به عنوان جریمه به دولت آمریکا پرداخته و در استراتژی‌های مدیریتی خود تغییراتی اعمال کند. همین موضوع تأثیر بسیار بزرگی بر اقتصاد این کمپانی گذاشت، به طوری که در گزارش مالی اخیر پیش‌بینی شده که ZTE تا پایان سال جاری چیزی قریب به 6.2 تا 7.2 میلیارد یوآن (بین 890 تا 1 میلیارد دلار) از دست خواهد داد.

با این وجود، مشکلات حال حاضر باعث عقب‌نشینی ZTE نشده. چینی‌ها اخیرا پرچمدار Axon 9 Pro را به بازار معرفی کردند و نوبیا، که یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است نیز تلفن هوشمند جذابی مجهز به دو نمایشگر در راه دارد که تا پایان این ماه روانه بازار می‌شود.

با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا عرضه این دو گوشی و اتخاذ سیاست‌های جدید می‌تواند در بهبود اوضاع این شرکت تأثیرگذار باشد یا خیر.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۵ آبان ۱۳۹۷

    اینم‌ نتیجه همکاری با دولت ایران تا درس عبرتی برای بقیه شرکت ها بشه، ایرانی ها تونسته بودنش تطمیعش کنن به چند برابر قیمت اصلی محصولات رو به دولت ایران فروخته، عجب دولتی هستیم ما!

مطالب پیشنهادی