ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار توزیع اندروید در دو ماه اخیر از افزایش سهم اوریو و عدم حضور پای خبر می‌دهد

ساکنین مانتین ویو ماهانه آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل موبایل خود یعنی اندروید را بررسی می‌کنند و درصد دقیق کاربران هر نسخه را در اختیار دارند. حال آمار توزیع اندروید در ماه اکتبر و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

ساکنین مانتین ویو ماهانه آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل موبایل خود یعنی اندروید را بررسی می‌کنند و درصد دقیق کاربران هر نسخه را در اختیار دارند. حال آمار توزیع اندروید در ماه اکتبر و سپتامبر نشان می‌دهد که اوریو توانسته ۲۱.۵ درصد از مخاطبان را به خود اختصاص دهد و به دومین نسخه‌ پرطرفدار سیستم عامل گوگل بدل گردد. این در حالی است که هنوز خبری از اندروید پای در این آمار نیست و به نظر می‌رسد کاربران زیادی نتوانسته‌اند آن را دریافت نمایند.

توسعه دهندگان با استفاده از این آمار می‌توانند نسخه‌های پرطرفدار سیستم عامل موبایل کاربران را بشناسند و اپ‌های جدید یا به روز رسانی‌های فعلی را بر اساس آنها طراحی کنند.

گوگل به منظور بررسی میزان استفاده ازنسخه‌های مختلف سیستم عامل خود، تمامی گوشی هایی که در هر هفته یکبار به اپلیکشین پلی استور سر می‌زنند را ثبت می نماید و بدین شکل نسخه‌ی اندروید آنها را به آمار خود اضافه می‌کند. بدین ترتیب هر نسخه‌ای که بیش از ۰.۱ درصد کاربران کلی را به خود مشغول کند، در آمار توزیع اندروید حضور خواهد داشت و بقیه نادیده گرفته می‌شوند.

آمار توزیع اندروید ماه سپتامبر

از دو ماه پیش به بعد کم کم شمار کاربران اندروید اوریو بالا رفت و به رقم ۱۹.۲ درصد رسید. با این وجود هنوز نیمی از موبایل‌هایی که به پلی استور متصل می‌شدند از نسخه های نوقا یا مارشملو استفاده می‌کردند و این دو به ترتیب ۲۹.۳ و ۲۱.۶ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده بودند. این در حالی بود که هنوز بستنی حصیری و جینجر برد نیز هرکدام ۰.۳ درصد از کاربران را به خود مشغول ساخته بودند.

آمار توزیع اندروید ماه اکتبر

در ماه اکتبر بالاخره اوریو موفق شده که آرام آرام پیشرفت کند و درصد مناسب ۲۱.۵ درصد کاربران را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب اوریو، پس از اندروید نوقا که با اختصاص دادن ۲۸.۲ درصد کاربران به خود، پر استفاده‌ ترین نسخه‌ی این سیستم عامل موبایلی به شمار می‌رود، به دومین نسخه‌ی پرطرفدار اندروید بدل شده است.

جالب اینجاست که در این ماه نیز هنوز ۰.۳ درصد از موبایل ‌های اندرویدی از نسخه‌ی بستنی حصیری بهره می‌برد اما رقم کاربران جینجربرد ۰.۱ کمتر شده است. این در حالی است که با اینکه اندروید پای عرضه شده، هنوز تعداد کاربران زیادی سراغ آن نرفتند و این نسخه هنوز درصدی پایینتر از ۰.۱ را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۵ آبان ۱۳۹۷

    چی شد تاریخ انتشار اندروید p واسه سونی xz premium رو زده بودن 4 آبان ولی خبری نشد! ?

مطالب پیشنهادی