ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت چینی ByteDance به ارزشمندترین استارتاپ جهان بدل شد

به تازگی گروه مخابراتی سافت بانک در یک استارتاپ چینی ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و موجب شده که شرکت ByteDance به ارزشمندترین استارتاپ جهان بدل شود. به گزارش بلومبرگ، کمپانی Bytedance که در واقع ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

به تازگی گروه مخابراتی سافت بانک در یک استارتاپ چینی ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و موجب شده که شرکت ByteDance به ارزشمندترین استارتاپ جهان بدل شود.

به گزارش بلومبرگ، کمپانی Bytedance که در واقع مالک و سازنده‌ی اپلیکیشن ویدیوی TikTok و خبرخوان Toutiao است، اکنون ارزشی معادل ۷۵ میلیارد دلار دارد و توانسته شرکت آمریکایی پرآوازه‌ی اوبر را با ارزش ۷۲ میلیارد دلاری خود پشت سر بگذارد.

البته باید در نظر داشت که گزارش شده اوبر سال آینده به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد و ارزشی معادل ۱۲۰ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد اما در حال حاضر ByteDance ارزشمندترین استارتاپ جهان محسوب می‌شود. این مسئله می‌تواند دستاورد بزرگی برای این شرکت چینی باشد چرا که تنها مدت کوتاهی است که پای این شرکت به دیگر کشور‌ ها باز شده و پیش از این تنها در چین فعالیت داشته است.

این روز ها نوجوانان چینی علاقه‌ی زیادی به اپلیکیشن TikTok نشان می‌دهند و درست کردن ویدیو‌ با این اپ، موج جدیدی در محتوای شبکه‌ های اجتماعی چینی به راه انداخته است. این مسئله موجب شده که فیسبوک نیز سعی کند، سرویس مشابهی با TikTok برای شبکه اجتماعی خود طراحی کند.

از سوی دیگر اپلیکیشن خبرخوان Toutiao، یکی از اپ‌ های پرطرفدار چین به حساب می‌آید و صد ها میلیون کاربر فعال روزانه و ماهانه دارد. نحوه عملکرد این اپلکیشن بدین شکل است که با استفاده از هوش مصنوعی، خبر‌ های مختلف را کنار هم جمع آوری کرده و برای کاربر خود به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این تبلیغات کنار فید خبری، منبع اصلی تامین درآمد برای این اپلیکیشن به شمار می‌رود. بر اساس گزارش وب سایت بلومبرگ Bytedance  موفق شده که سال گذشته، درآمدی معادل ۲.۵ میلیارد دلار داشته باشد. البته باید درنظر داشت که این استارتاپ همانند بسیاری از موارد مشابه خود، هنوز به مرحله‌ی سوددهی نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی